ش٫ اردیبهشت ۱ام, ۱۴۰۳
سفر به ونیز

شرایط جدید شهر ونیز برای کاهش ورود گردشگران

مسئولان شهر ونیز برای کاهش هجوم گردشگران به این شهر و مدیریت ازدحام ، شرایط جدیدی را برای سفر به این شهر در نظر گرفته اند.

به گزارش توریسم اینترنشنال؛ علاقمندان به بازدید از ونیز باید قبل از سفر اقدام به رزرو اینترنتی کنند و بین ۳ تا ۱۰ یورو پرداخت کنند. این رقم متناسب با میزان شلوغی شهر ونیز تغییر می‌کند. همچنین رزروهای زودهنگام با هزینه کمتری انجام می‌شود.

مسئولان اعلام کرده‌اند که این تصمیم را برای کنترل بهتر حضور گسترده گردشگران گرفته‌اند. آنها امیدوارند با این تصمیم مانع تخریب بیشتر ونیز شوند.
تا قبل از شیوع ویروس کرونا، گردشگران زیادی به صورت شخصی، گروهی و یا با کشتی‌های کروز به این شهر می‌آمدند. حجم مسافر گاه به حدی می‌رسید که پلیس ناچار بود، خیابان‌های باریک این شهر را یک‌طرفه کنند. برآورد سالانه از سفر گردشگران به ونیز بین ۱۲ تا ۳۰ میلیون نفر در سال است؛ یعنی به صورت متوسط ۳۰ تا ۸۰ هزار گردشگر در هر روز. این در حالی است که جمعیت این شهر تنها ۵۰ هزار نفر است.

از ابتدای سال ۲۰۲۳ همه افرادی که از ونیز بازدید می‌کنند باید حضور خود را ثبت کرده و هزینه ورودی را بپردازند. در این میان کودکان زیر ۶ سال، افرادی که مهمان شهروندان ونیز هستند، بستگان زندانی‌هایی که در این شهر دوران محکومیت خود را سپری می‌کنند، از پرداخت هزینه معاف هستند. ساکنان شهر، افراد شاغل در ونیز، دانش‌آموزانی که در مدارس شهر تحصیل می‌کنند و صاحبان املاک (تا زمانی که مالیات خود را پرداخت کنند) از ثبت‌نام و پرداخت هزینه معاف هستند.

مسافرانی که در هتل‌های ونیز اقامت می‌کنند از پرداخت هزینه ورودی معاف هستند چراکه این مبلغ در هزینه‌های اقامت آنها در هتل محاسبه شده است. کسانی که از این قانون تخطی کنند، بین ۵۰ تا ۳۰۰ یورو جریمه می‌شوند. این برای اولین بار در جهان است که مردم برای ورود به یک شهر باید ثبت‌نام کرده و هزینه پرداخت کنند.

بیشتر بخوانید:

اعلام محدودیت پوشش برای گردشگران سواحل ایتالیا

صف های طولانی گمرک فرانسه + ویدئو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *