پ٫ اردیبهشت ۱۳ام, ۱۴۰۳

شروع بزرگترین پروژه گردشگری استان البرز در شهر جدید مهستان

عضو هیات مدیره و سرپرست شرکت عمران شهرجدید مهستان البرز در مصاحبه با خبرنگاران گفت: قصد داریم در آینده‌ای نه چندان دور یکی از بزرگترین پروژه های گردشگری استان را به بهره‌برداری برسانیم.

به گزارش توریسم اینترنشنال، ذبیح الله زارع روز شنبه در حاشیه جانمایی این مجموعه گردشگری شهر جدیدمهستان به خبرنگاران گفت : با توجه به قرار گرفتن شهر جدید مهستان در حاشیه آزاد راه کرج – قزوین ، طراحی این مجموعه گردشگری با هدف جذب گردشگران ، ایجاد اشتغالزایی و رونق اقتصادی صورت می گیرد.

وی بیان کرد: شرکت عمران شهر جدید مهستان درصدد تحول اقتصادی و بالا بردن جاذبه های گردشگری در این شهر است و برهمین اساس در بزرگترین مجموعه فرهنگی ، ورزشی ، اقتصادی و گردشگری استان البرز نیازهای اقتصادی، اجتماعی زیست محیطی و اشتغال مردم منطقه به ویژه مسافران بین راهی دیده شده است.

وی تاکید کرد: با ساخت این جاذبه ، شاهد تحول شگرف اقتصادی و اشتغالزایی در شهرجدید مهستان و غرب استان البرز خواهیم بود.

 شهر جدید مهستان مقصد گردشگری / طراحی بزرگترین مجموعه گردشگری البرز

شهرجدید مهستان با جمعیتی بین ۹۰ تا ۱۰۰ هزار نفر ، تاسیس آن از اواخر دهه ۶۰ آغاز شد که با احداث ۵۰ هزار واحد مسکونی مهر طی دهه های ۸۰ و ۹۰ ساختار جمعیتی آن تغییر کرد.

اکنون نیز ساخت حدود ۳۴ هزار واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در این شهر کلید خورده و پیش بینی می شود جمعیت آن در چند سال آینده از ۵۰۰ هزار نفر فراتر رود.

 شهر جدید مهستان مقصد گردشگری / طراحی بزرگترین مجموعه گردشگری البرز

این شهر در کنار سکونتگاه جمعیتی، دارای بزرگترین شهرک گلخانه ای در بین شهرهای جدید کشور است که ضمن اشتغالزایی جذابیت خاصی به آن بخشیده است.

راه اندازی قطار شهری بین شهرجدید مهستان و کرج و تهران در دیماه سال ۹۸ موجب شد تا جمعیت بیشتری روانه شهر جدید مهستان شود.

اکنون شرکت عمران شهر جدید مهستان در کنار نظارت بر ساخت پروژه های مسکونی و زیربنایی ، طرح های متعدد اقتصادی ، تجاری ، فرهنگی ، آموزشی و رفاهی برای ساکنان این شهر با مشارکت سرمایه گذاران یا از محل اعتبارات درون سازمانی آغاز کرده است .

طبق گزارش ها بیش از ۲۰۰ هزار میلیارد ریال پروژه اقتصادی ، اشتغالزا ، تجاری، درمانی و بیمارستانی ، فرهنگی ، آموزشی و زیر ساختی برای این شهر تعریف شده است.

شهرجدید مهستان سال گذشته نام آن از شهرجدید هشتگرد به مهستان تغییر داده شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *