ش٫ اردیبهشت ۱۵ام, ۱۴۰۳

شهردار زاهدان: پروژه چهارراه رسولی در حال اجراست

شهردار زاهدان از تلاش ها برای اتمام پروژه”چهارراه رسولی” خبر داد و گفت:هدف از این پروژه ایجاد یک چهارراه و خیابان هایی با معماری سنتی ایرانی-اسلامی است.

به گزارش توریسم اینترنشنال،محمد امیر براهویی روز دوشنبه در گفت‌وگویی با بیان اینکه یکی از پروژه‌های بزرگ شهر زاهدان که مطالبه مردم بوده اجرای طرح گردشگری تجاری چهارراه رسولی است، اظهار کرد: برای اجرای این پروژه عظیم تمام تلاش خود را بکار گرفته‌ایم، پیمانکار اجرا مشخص و خرید سنگ‌فرش‌ها کاملاً انجام و همچنین مناقصه رواق‌ها که به‌صورت ایرانی – اسلامی طراحی شده نیز انجام شده است.

وی افزود: دستگاه‌های حفار از شرکت‌های برق، آب و گاز اقدام به جابه‌جایی لوله‌ها کرده که پس از اتمام کار آنها، اجرای این پروژه عظیم با شروع سنگ‌فرش‌ها آغاز خواهد شد.

شهردار زاهدان ادامه داد: با توجه‌ به اینکه چهارراه رسولی زاهدان یکی از قطب‌های تجاری و به‌نوعی توریست‌پذیر در سطح کشور است متأسفانه معابر و شرایط المان‌ها وضعیت مناسب ندارد، از این‌ حیث طراحی هوش مصنوعی نیز انجام شده که حدود ۹۰ درصد با طرحی که ما در نظر گرفته‌ایم مطابقت دارد و این بدان معناست که اگر در حوزه اعتبارات مشکلی رخ ندهد این طرح ۱۰۰ساله را یک‌ساله انجام خواهیم داد.

وی با بیان اینکه امید می‌رود این پروژه تا قبل از نوروز به بهره‌برداری برسد، گفت: در اجرای طرح شاید با اعتراضاتی از سوی مردم در بحث حفاری‌ها مواجهه باشیم که این اعتراضات را به جان می‌خریم و از شهروندان خواهش می‌کنم صبور باشند تا پروژه زیبا و در شأن مردم بتوانیم ارائه دهیم.

کاهش بار ترافیکی با بازگشایی مسیری جدید در زاهدان

براهویی یکی دیگر از پروژه‌های بزرگ در زاهدان را اتصال بلوار شهید مطهری به بلوار شهید خزایی عنوان کرد و ادامه داد: این اقدام با هدف کاهش بار ترافیکی در بلوار شهید مطهری و میدان امام علی (ع) و ایجاد دسترسی سریع و راحت شهروندان به بازار چهارراه رسولی (خیابان مولوی حسین بر) و همچنین ساکنان منطقه زیباشهر به مرکز شهر، این مسیر ساخته خواهد شد.
وی بیان کرد: با برگزاری جلسات کمیسیون ماده (۵) و بر اساس مطالعات ترافیکی انجام شده، این مسیر به عرض ۳۶ متر است که از محل لشکر ۸۸ زرهی ارتش واقع بلوار شهید مطهری آغار و به بلوار شهید خزایی متصل می‌شود.

شهردار کلانشهر زاهدان عنوان کرد: با توافقات انجام شده و همکاری خوب مسوولان نیروی زمینی ارتش و اداره کل راه و شهرسازی استان، عملیات اجرایی این طرح توسط شهرداری زاهدان انجام شده و امید می‌رود تا سه ماه آینده مسیر جدیدی به حوزه زیباشهر در راستای کاهش ترافیک بازگشایی شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *