پ٫ اردیبهشت ۶ام, ۱۴۰۳

شهر “هیر” قطبِ گردشگری هیجانی کشور خواهد شد

مدیرکل‌ میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان اردبیل از تبدیل شدن شهر “هیر” به عنوان قطب گردشگری استان اردبیل با استفاده از منابع سرمایه گذاران خصوصی اشاره کرده است.

به گزارش توریسم اینترنشنال؛ نادر فلاحی، مدیرکل‌ میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان اردبیل گفت: در راستای تبدیل شدن شهر هیر به قطب گردشگری هیجانی کشور با سرمایه ‌گذاری ۱۲۵ میلیارد ریالی بخش خصوصی شاهد اجرای اولین پروژه دوچرخه آسمانی و رستوران شیشه ‌ای گردان در مجموعه پل معلق هیر خواهیم بود که کلنگ احداث آن به زمین زده شد.

وی اظهار کرد: با راه‌اندازی اولین پروژه دوچرخه آسمانی در پل معلق هیر و نیز رستوران شیشه‌ای گردان در این مجموعه شهر هیر به یکی از مهمترین قطب‌های هیجانی کشور تبدیل خواهد شد.

مدیرکل‌ میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان اردبیل ادامه داد: برای این طرح بیش از ۱۲۵ میلیارد ریال توسط بخش خصوصی سرمایه‌گذاری خواهد شد تا به طول ۱۲۰ متر و در ۱۰ خط بااستانداردهای لازم اجرایی شده وعلاوه بر رونق صنعت گردشگری در منطق زمینه برای اشتغال مستقیم ۴۵ نفر را فراهم کند.

فلاحی گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده پروژه دوچرخه آسمانی که در خاورمیانه برای اولین‌ بار اجرای می‌شود در دهه فجر امسال به بهره‌برداری خواهد رسید و سال آینده نیز شاهد راه‌اندازی طرح رستوران شیشه‌ای گردان مجموعه خواهیم بود.

وی افزود: از خصوصیات مهم این طرح اجرای آن با مشارکت حداکثری شهردار، شورای شهر و نهادهای دولتی با سرمایه‌گذار بود که این همکاری‌ها شایسته قدردانی بوده و زمینه برای حضور هر چه بیشتر سرمایه‌گذاران و توسعه گردشگری را در منطقه فراهم خواهد کرد.

مدیرکل‌ میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل مهمترین مولفه در رونق صنعت گردشگری این منطقه را فرهنگسازی و آموزش برای گردشگرپذیری و تکریم مسافران دانست و بیان کرد: این امر زمینه‌ای فراهم می‌کند تا شاهد ترغیب گردشگران و مسافران برای حضور در این منطقه بوده و هر یک از گردشگران به عنوان مبلغی برای معرفی ظرفیت‌های منطقه باشند.

فلاحی از برنامه‌ریزی برای تبدیل شهر هیر به قطب گردشگری هیجانی در کشور خبر داد و گفت: با توسعه زیرساخت‌ها در این حوزه تلاش می‌کنیم تا زمینه برای این مهم را فراهم آوریم و در این زمینه آماده ارائه تسهیلات لازم به سرمایه‌گذاران هستیم.

وی حفط کاربری باغ‌های شهر هیر را ضروری دانست و عنوان کرد: شهر هیر با وجود باغ‌های سرسبز در کشور معروف بوده و باید تلاش کنیم تا این باغ‌ها حفظ شد که در راستای این مهم در زمینه ثبت ملی باغ‌های هیر اقدام خواهد شد.

پایان خبر

1 دیدگاه برای “شهر “هیر” قطبِ گردشگری هیجانی کشور خواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *