ی٫ اردیبهشت ۹ام, ۱۴۰۳

صدور بیش از ۴۰ مجوز اغاز به کار برای مراکز گردشگری خراسان شمالی

معاون رئیس اداره گردشگری و میراث فرهنگی خراسان شمالی اعلام کرد: در حال حاضر از ابتدای سال جاری تاکنون ۴۲ مجوز آغاز به کار برای مراکز اقامتی و گردشگری استان صادر شده است.

به گزارش توریسم اینترنشنال، ابوالفضل اسماعیلی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: با صدور مجوز برای راه اندازی این مراکز گردشگری ۱۸۹ هزار و ۳۲۴ میلیارد و ۴۴۶ میلیون ریال در بخش گردشگری استان سرمایه گذاری و برای ۵۰۰ نفر شغل ایجاد می شود.

وی افزود: این طرح های گردشگری شامل اقامتگاه بوم گردی، مراکز تفریحی و سرگرمی، سفره خانه سنتی، هتل و مجتمع خدماتی، رفاهی بین راهی در شهرستان های استان است.

به گفته وی؛ طی عملکرد دولت ۱۵۷ فقره موافقت اصولی گردشگری در خراسان شمالی صادر شده است.

اسماعیلی با اشاره به اجرای ۶ طرح در مناطق نمونه گردشگری خراسان شمالی، تصریح کرد: این طرح ها شامل برج نوری بش قارداش در ضلع غربی و ضلع شمالی، جاده سلامت، آبرسانی به ایوب، تعمیر سرویس بهداشتی ایوب و پل رویین است.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی افزود: همچنین در این مدت طرح برق‌رسانی به سرچشمه شوقان با هدف ارایه خدمات مطلوب به گردشگران تکمیل شد.

اسماعیلی ادامه داد: این طرح شامل یک برج نوری ۱۴ متری است که با ۲ میلیارد و ۴۵۰ میلیون ریال از محل اعتبارات ملی انجام شده است.

وی تصریح کرد: سرچشمه شوقان یکی از چشم‌اندازهای زیبا خراسان شمالی و در فاصله پنج‌ کیلومتری شمال غربی شوقان قرار دارد.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی یادآور شد: این چشمه زیر صخره‌ها و دامنه کوهی که از درختان ارس با تراکم کم پوشیده جاری است و دارای آب شفاف و بستری پوشیده از شن و قلوه‌ سنگ‌های کوچک و بزرگ است.

خراسان شمالی با جمعیت یک میلیون نفر دارای ۱۱۵ جاذبه گردشگری، ۴۱ واحد بوم گردی، ۲۴ منطقه نمونه ملی و استانی و هشت روستای هدف گردشگری مقصدی بکر برای طبیعت دوستان و علاقه‌مندان به فرهنگ و آیین‌های اقوام مختلف است.

خراسان شمالی در شمال شرق کشور و در حد فاصل قطب سیاحتی شمال کشور و مشهدالرضا (ع) واقع شده که سالانه در ایام تعطیلات نوروز مسافران و زائران زیادی از این خطه تردد می کنند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *