د٫ اردیبهشت ۱۰ام, ۱۴۰۳

صدور گواهی استاندارد برای ۱۳ مرکز گردشگری در قزوین

معاون گردشگری و میراث فرهنگی قزوین از صدور گواهی استاندارد برای ۱۳ مرکز گردشگری پس از بازرسی های انجام شده خبر داد.

به گزارش توریسم‌اینترنشنال، نادر محمدی، معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری قزوین روز سه‌شنبه ۱۵اسفند ۱۴۰۲ با اعلام این خبر گفت: صدور گواهینامه کیفیت خدمات گردشگری براساس ماده۱۱ آیین‌نامه ایجاد، اصلاح، تکمیل، درجه‌بندی و نرخ‌گذاری تاسیسات گردشگری مطابق با دستورالعمل وزارتخانه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برای درجه‌بندی این تاسیسات انجام می‌شود.

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری قزوین افزود: در این راستا شرکت‌هایی در استان برای تطبیق شرایط تاسیسات گردشگری با استانداردهای تعیین شده به فعالیت می پردازند و واحدهای خدمات دهنده گردشگری از جمله هتل‌ها، هتل آپارتمان‌ها، اقامتگاه های بوم‌گردی و مجتمع‌های خدماتی رفاهی بین‌راهی را در سه سطح فنی و مهندسی، ایمنی، بهداشتی و کیفیت خدمات مورد ارزیابی قرار می‌دهند.

او با اشاره به روند صدور مجوز خاطرنشان کرد: پس از بازدید بازرسان مهلت ۳ تا ۶ ماهه به‌منظور رفع موارد عدم انطباق به مدیران تاسیسات داده می‌شود و سپس در جلسه تشکیل کمیسیون درجه‌بندی استان درجه واحد مورد نظر به تصویب می‌رسد.

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری قزوین یادآور شد: تاکنون ۲۴واحد گردشگری موفق به دریافت گواهینامه کیفیت خدمات گردشگری شده‌اند و ۱۶واحد دیگر هم در فرآیند استانداردسازی شرکت کرده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *