ش٫ اردیبهشت ۱۵ام, ۱۴۰۳

صدور ۴۷ مجوز به مراکز گردشگری خراسان شمالی در سال جاری

رئیس اداره گردشگری و میراث فرهنگی خراسان شمالی از صدور ۴۷ مجوز به مراکز گردشگری در نیمه نخست سال جاری خبر داد.

به گزارش توریسم اینترنشنال،علی مستوفیان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: با صدور مجوز برای راه اندازی این مراکز پنج هزار و ۹۳۹ میلیارد ریال در بخش گردشگری استان سرمایه گذاری و برای ۴۴۸ نفر شغل ایجاد خواهد شد.

وی افزود: این طرح ها شامل پنج سفره خانه سنتی، ۱۱ مجتمع گردشگری، ۱۳ اردوگاه گردشگری، ۱۰ اقامتگاه بوم گردی، ۲ مرکز تفریحی و سرگرمی، چهار مجتمع خدماتی، رفاهی بین راهی، یک هتل سه ستاره و یک مهمان پذیر است.

مستوفیان تصریح کرد: با بهره برداری از این طرح ها ۴۶ هزار متر مربع به فضای اقامتی و ۳۱ هزار متر مربع به فضای پذیرایی خراسان شمالی افزوده می شود.

هفت هتل، یک متل، ۱۱ مهمان‌پذیر، ۳۸ خانه‌مسافر و ۴۰ اقامتگاه بوم‌گردی در استان خراسان شمالی مسافران را پذیرش می کنند و در مجموع شمار تخت های اقامتی در این استان به هزار تخت می رسد.

رشد ۳۰ درصدی ماندگاری مسافر

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان‌شمالی گفت: با توجه به آمارهای به‌دست‌آمده از ابتدای سالجاری تا پایان مرداد ماه امسال شاهد ماندگاری بیش از دو روز مسافران در استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته و رشد ۳۰ درصدی آن بودیم.

وی افزود: در راستای چشم‌اندازهای ترسیم شده در توسعه صنعت گردشگری خراسان شمالی می توان با برنامه‌ریزی هدفمند استان را به‌ مقصد میانی گردشگری تبدیل کرد.

خراسان شمالی با جمعیت یک میلیون نفر دارای ۱۱۵ جاذبه گردشگری، ۳۴ واحد بوم گردی، ۲۴ منطقه نمونه ملی و استانی و هشت روستای هدف گردشگری مقصدی بکر برای طبیعت دوستان و علاقه‌مندان به فرهنگ و آیین‌های اقوام مختلف است.

خراسان شمالی در شمال شرق کشور و در حدفاصل قطب سیاحتی شمال کشور و مشهدالرضا (ع) واقع شده که سالانه در ایام تعطیلات نوروز مسافران و زائران زیادی از این خطه تردد می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *