ش٫ اردیبهشت ۸ام, ۱۴۰۳

طبیعت زیبای اورامان به روایت تصویر

بهار در استان کردستان و طبیعت کوهستانی و بکر اورامان٬ مناظر بسیاری زیبایی را خلق کرده که چشم هر بیننده‌ای را مسحور عظمت خالق این فصل می‌کند.

به گزارش توریسم اینترنشنال، اورامان یکی از زیباترین جاهای دیدنی و مناطق گردشگری ایران و کردستان بوده که به دلیل طبیعت بکر و زیبایی وصف‌ناپذیر خود، زبانزد تمامی گردشگران داخلی و خارجی شده است.

هر ساله به ویژه در یک سال اخیر بعد از فروکشی کرونا، گردشگران زیادی از این منطقه بازدید کرده و روز به روز و فصل به فصل بر حجم گردشگران خارجی این منطقه بکر و رویایی افزوده شده است که عمده آن‌ها از کشورهای اسپانیا و آلمان به اورامان بوده‌اند.

بسیاری از گردشگران و مهمانان اعتراف می‌کنند که اورامان یکی از زیباترین جاها و بهشت گمشده کشور است چرا که علاوه‌بر سرسبزی منطقه و آب و هوای خوش، معماری کلی روستا نیز چشمان هر انسان خوش‌ذوقی را نوازش می‌دهد. زیبایی‌های طبیعت اورامان مدیون دره‌های پیچ در پیچ و رودخانه‌های خروشان و پر پیچ و تابی است که جریان خود را بر دامان کوه‌ها ادامه می‌دهند و بر سرسبزی هر چه بیشتر محیط و خوش آب‌وهوایی آن می‌افزایند.

طبیعت این منطقه به عنوان یکی از مناطق گردشگری کشور ایران قدمتی چند صد ساله دارد و از نظر ظاهری مشابه روستای ماسوله در شمال کشور بوده که پنجم مردادماه سال ۱۴۰۰ هم ثبت جهانی شد. زیبایی بی‌همتا و عظمت اورامان باعث شده که به آن لقب هزار ماسوله را بدهند چرا که این منطقه علاوه بر زیبایی‌هایی مشابه روستای ماسوله شمال از جذابیت‌های تاریخی و طبیعی نیز بهره‌مند است.

بهترین فصل برای دیدن اورامان فصل بهار به ویژه اردیبهشت ماه است، در این ماه‌ می‌توانید علاوه‌بر این منطقه، به جاهای دیدنی سنندج و مریوان هم سری بزنید و بهار خاطره‌انگیزی را تجربه کنید. در ادامه تصاویری از طبیعت زیبای اورامان را ببینید:

انتهای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *