ش٫ اردیبهشت ۱ام, ۱۴۰۳

طرح بزرگ چین برای «های نان»

بر اساس برنامه توسعه‌ چهارساله ۲۰۲۵-۲۰۲۱ استان «های نان» در جنوب چین در نظر دارد در سه بخش شامل خرید بدون عوارض گمرکی، مراقبت‌های پزشکی بین‌المللی و همچنین آموزش بین‌المللی در راستای دستیابی به هدف مقصد گردشگری و خرید بین‌للمللی شدن، سرمایه گذاری کند.

به گزارش توریسم اینترنشنال، بر اساس برنامه توسعه‌ چهارساله ۲۰۲۵-۲۰۲۱ استان «های نان» در جنوب چین در نظر دارد در سه بخش شامل خرید بدون عوارض گمرکی، مراقبت‌های پزشکی بین‌المللی و همچنین آموزش بین‌المللی در راستای دستیابی به هدف مقصد گردشگری و خرید بین‌للمللی شدن، سرمایه گذاری کند.

این استان جزیره‌ای چین یک بندر تجارت آزاد است و برنامه توسعه‌ای که اخیرا منتشر شده به گونه‌ای طرح‌ریزی شده تا صنعت گردشگری آن تا ۱۷٫۸ درصد به کل رشد اقتصادی آن تا سال ۲۰۲۵ کمک کند.

بر اساس این طرح،‌ تلاش‌هایی در منطقه پایلوت گردشگری بین‌المللی مراقبت‌های پزشکی منطقه «بوائو لیچنگ» صورت خواهد گرفت تا موسسات سطح بالا و حرفه‌ای پزشکی جذب آن شوند. این تلاش‌ها در راستای ارتقای تحقیقات در حوزه سلول‌های بنیادی، سیستم ایمنی و ژن درمانی به علاوه تکنیک‌های جدید در حوزه پزشکی زیستی صورت خواهد گرفت.

این منطقه آزمایشی پزشکی همچنین اتباع کشورهای عضو پیمان مشارکت اقتصادی جامع منطقه ای (RCEP) را ترغیب می کند تا برای درمان عازم منطقه لیچنگ شوند.

بر اساس این طرح توسعه لیچنگ تا سال ۲۰۲۵ قرار است حدود ۵۰۰ هزار گردشگر را برای دریافت خدمات پزشکی و درمانی جذب کند.

استان های نان در زمینه آموزش نیز کالج‌ها و موسسات آموزشی خارجی را ترغیب می‌کند تا در این جزیره شعبه افتتاح کنند.

پیش بینی می شود شمار دانشجویان بین‌المللی در های نان تا سال ۲۰۲۵ به ۱۰ هزار نفر برسد. این استان همچنین ۱۵ دبیرستان بین‌المللی  و مهدکودک و بیش از سه دانشگاه سطح بالا و کالج فنی حرفه‌ای در حوزه‌های علوم پایه، کشاورزی  و پزشکی تا سال ۲۰۲۵ افتتاح خواهد کرد.

چین در ژوئن سال گذشته طرح بزرگی را برای توسعه این استان جنوبی خود معرفی کرد که بر اساس آن های نان تا اواسط قرن جاری میلادی به یک بندر تجارت آزاد و تاثیرگذار جهانی تبدیل خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *