پ٫ فروردین ۹ام, ۱۴۰۳

طرح رتبه بندی روستاهای گردشگری ایران مورد بررسی قرار می گیرد

وضعیت تاسیسات و خدمات گردشگری در روستاهای مختلف ایران مورد بررسی ویژه قرار می گیرد. این اقدام با هدق رتبه بندی روستاهای گردشگری در اکشور انجام می شود.

به گزارش توریسم اینترنشنال، مدیرکل دفتر مطالعات، آموزش و برنامه‌ریزی گردشگری گفت: ارتقاء تأسیسات و خدمات گردشگری در روستاها و تعریف مقاصد روستایی و پروژه‌های پیشران آنها از مهم‌ترین خروجی طرح رتبه‌بندی روستاهای هدف گردشگری است.

 زاهد شفیعی از برنامه‌ریزی برای تشکیل شورای راهبری روستاهای هدف گردشگری ذیل طرح شناسایی، ارزیابی و رتبه‌بندی روستاهای هدف گردشگری کشور خبر داد و گفت: در نشست مشترکی که بین نمایندگان معاونت گردشگری و حوزه مدیریت روستایی وزارت کشور در مرکز مطالعات راهبردی و آموزش شهری و روستایی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور برگزار شد؛ چارچوب استقرار مدل شاخص‌های ارزیابی و جزئیات فرایند انجام طرح شناسایی، ارزیابی و رتبه‌بندی روستاهای هدف گردشگری تشریح و با اجماع نظر مورد استقبال و تأیید قرار گرفت.

بنا به گفته وی، در این نشست به منظور استفاده از ظرفیت همکاری مشترک و هم‌افزایی با دستگاه‌های مرتبط حوزه روستایی در موضوعات آموزش، اشتغال و کارآفرینی و پروژه‌های زیرساخت روستایی موضوع تشکیل شورای راهبری روستاهای هدف ذیل طرح شناسایی، ارزیابی و رتبه‌بندی روستاهای هدف گردشگری تبیین و مقرر شد شیوه‌نامه اجرایی آن با محوریت معاونت گردشگری تدوین و با همکاری وزارت کشور به مدیران استان و مقامات محلی ابلاغ شود.

مدیرکل دفتر مطالعات، آموزش و برنامه‌ریزی گردشگری با برشمردن اثرات این طرح در روستاهای هدف بیان کرد: ارتقاء تأسیسات و خدمات گردشگری در روستاها و اصولاً تعریف مقاصد روستایی و پروژه‌های پیشران آنها از مهم‌ترین خروجی این رتبه‌بندی است.

این مقام مسئول یادآور شد: در این نشست سامانه آموزش مجازی مدیریت شهری و روستایی وزارت کشور با نام اختصاری “سام شهر” که به همت مرکز مطالعات راهبردی و آموزش شهری و روستایی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور راه‌اندازی شده است به عنوان ظرفیتی مناسب برای آموزش و توانمند‌سازی دهیارها در حوزه گردشگری مورد تأکید قرار گرفت.

شفیعی با اعلام آمادگی دفتر مطالعات، آموزش و برنامه‌ریزی گردشگری برای اجرای طرح آموزش و توانمندسازی دهیاری‌ها و اعضای شوراها در روستاهای هدف، خاطرنشان کرد: قرار است در زمینه تهیه عناوین و محتوای آموزشی در قالب سرفصل‌های مورد نیاز، با مرکز مطالعات راهبردی و آموزش شهری و روستایی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور همکاری شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *