پ٫ اردیبهشت ۱۳ام, ۱۴۰۳

طوفان هینامور با قدرت هر چه تمام کره جنوبی را درنوردید

طوفان هینامور، قوی ترین طوفان طی سال های اخیر در کره جنوبی عنوان شده است و به موجب آن خسارات سنگینی در این کشور به بار آمده است.

به گزارش توریسم اینترنشنال، وزش طوفان هینامور در کره جنوبی نزدیک به ۶۶ هزار نفر را آواره و هزاران خانه را بدون برق کرد. طوفان هینامور  یکی از قدرتمندترین طوفان‌هایی است که در دهه‌های اخیر کره جنوبی را تحت تاثیر قرار داده است. این طوفان یک شبه جزیره جنوبی ججو را پیش از رسیدن به نزدیکی شهر بندری بوسان درنوردید و خانه های زیادی را تخریب کرد.

طوفان روز سه‌شنبه قبل از بازگشت به سمت دریا، یک نفر را کشت و ۹ نفر را ناپدید کرد و هزاران نفر را دیگر را هم آواره کرد و به اموال مردم آسیب جدی رساند.

اداره هواشناسی کره جنوبی عنوان کرده است که طوفان حدود ساعت ۷:۱۰ صبح به وقت محلی (۲۲:۱۰ به وقت گرینویچ روز دوشنبه) شبه جزیره کره را پس از فرود در شهر ساحلی جئوج از طریق آب های جنوب شرقی شهر اولسان در جنوب شرقی کشور ترک کرد.

ستاد مرکزی مقابله با بلایای طبیعی و ایمنی هم گفت: «اوایل روز سه‌شنبه در شهر بندری پوهانگ در شرق کشور، یک زن حدودا ۷۰ ساله بر اثر سیل جان خود را از دست داد و کشته شد».

گفته می شود که پس از شناسایی حداقل ۹ نفر مفقودی توسط مقامات تا بعدازظهر روز سه شنبه، از جمله هفت نفر در یک پارکینگ زیرزمینی غوطه ور در آب در منطقه پوهانگ، پیش بینی شده است که تعداد کشته های این حادثه  افزایش یابد.

در حال حاضر بیش از ۶۰۰۰۰ خانوار در سراسر کشور کره جنوبی به دلیل طوفان شدید برق ندارند و همچنین گفته شده نگرانی ها از افزایش تلفات ناشی از طوفان موجب شده است تا صدها پرواز لغو و فعالیت های تجاری بسیاری تعلیق و هم چنین تمام مدارس کره جنوبی تعطیل شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *