پ٫ اردیبهشت ۲۷ام, ۱۴۰۳

ظرفیت های گردشگری اردبیل باید مورد توجه گردشگران خارجی قرار بگیرد

معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه در کنفرانسی ضمن اشاره به بنا های تاریخی و مکان های پرپتانسیل گردشگری استان اردبیل اظهار کرد:جاذبه های این استان باید در کشور و سطح بین المللی مورد توجه گردشگران قرار گیرد.

به گزارش توریسم اینترنشنال،معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه تاکید کرد: حضور سفرای کشورهای مختلف در اردبیل در توسعه روابط و صنعت گردشگری استان تاثیرگذار است که در این راستا حاضر هستیم سفرای کشورهای حاشیه خلیج فارس را به اردبیل دعوت کنیم تا از ظرفیت‌های گردشگری این استان بازدید کنند.

صفری با اشاره به اهمیت سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری، ادامه داد: امنیت سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری یکی از مسائل مهم در این زمینه هست که می‌تواند زمینه ساز حضور سرمایه‌گذاران خارجی در استان باشد و باید این اطمینان را به سرمایه‌گذاران بدهیم.

برنامه ویژه‌ای برای حوزه گردشگری استان اردبیل داریم

سیدحامد عاملی، استاندار اردبیل نیز در این جلسه گفت: حوزه گردشگری یکی از مزیت‌های استان اردبیل است که در کنار صنعت و کشاورزی برنامه‌های ویژه‌ای برای حوزه گردشگری داریم.

وی افزود: برگزاری مراسم افتتاحیه رویداد اردبیل ۲۰۲۳ بازخوردهای چشم‌گیری در سطح بین‌المللی داشت و تاثیر انعکاس رسانه‌ای این مراسم در تمایل گردشگران کشورهای مختلف برای سفر به اردبیل مشهود است.

عاملی تاکید کرد: اقدامات اساسی در حوزه زیرساخت‌های گردشگری و توسعه تاسیسات اقامتی و همچنین معرفی ظرفیت‌های گردشگری استان در کشورهای هدف مانند کشورهای عضو اکو، چین، روسیه و کشورهای حاشیه خلیج فارس از جمله برنامه‌های ما در حوزه گردشگری است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *