س٫ اردیبهشت ۴ام, ۱۴۰۳

عضو شورای شهر طرقبه و معاون سرمایه گذاری منطقه تفریحی چالیدره در گفتگوی اختصاصی با “توریسم اینترنشنال”؛ سالانه میزبان ۶۰ میلیون گردشگر داخلی و خارجی هستیم

عضو شورای شهر طرقبه و معاون سرمایه گذاری منطقه تفریحی چالیدره گفت: “بر اساس آمارهای ارائه شده، منطقه طرقبه سالانه میزبان ۶۰ میلیون گردشگر داخلی و خارجی است”.

به گزارش توریسم اینترنشنال؛ “سیداحمد پورموسوی” عضو شورای شهر طرقبه در استان خراسان‌رضوی و معاونت سرمایه گذاری منطقه تفریحی چالیدره در حاشیه پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع‌وابسته و سی‌وپنجمین نمایشگاه ملی صنایع‌دستی در گفتگو با «توریسم اینترنشنال» اظهارکرد: در ابتدا جای دارد به حدیثی از امام رئوف(ع) اشاره کنم، امام رضا(ع) بر حوزه گردشگری و تفریح انسان تاکید دارند و می‌فرمایند؛«انسان باید روزش را به سه قسمت کار، عبادت و تفریح تقسیم کند».

وی افزود: طبق آمارهای رسمی، در منطقه طرقبه سالانه میزبانِ بالغ بر ۶۰ میلیون نفر گردشگر هستیم که از کل کشور و همسایه‌های ایران و بویژه از کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس وارد ایران و شهر طرقبه می‌شوند.

عضو شورای شهر طرقبه ادامه داد: در طرقبه امامزادگان ناصر(ع) و یاسر(ع) را داریم که طبق آمار رسمی ۳۵ نوع ارز در این آستانه مقدس ریخته شده که نشان دهنده توجه کشورهای مسلمان به این دو امامزاده واجب التعظیم و محترم است.

پورموسوی به جاذبه‌های گردشگری منطقه طرقبه اشاره کرد و گفت: به لحاظ ساختار گردشگری ظرفیت طبیعی مانند دره‌های گردشگری«ارغوان دره» و«دره داغستان» دارای طبیعتی بکر است. همچنین منطقه چالیدره که به غیر از طبیعت بکر و جذاب، جز قطب‌های اصلی گردشگری استان و تنها منطقه نمونه گردشگری در شرق کشور است نیز در منطقه طرقبه قرار دارد. این منطقه همچنین در زمینه صنایع دستی، محصولات و تنوع غذایی هم جز شهرهای پربازدید کشور می‌باشد.

مجتمع گردشگری چالیدره مشهد

*نمایی از مجتمع گردشگری “چالیدره”

معاون سرمایه گذاری منطقه تفریحی چالیدره ادامه داد: با توجه به اینکه دو سال درگیر کرونا بودیم، پیش‌بینی می‌شود، نوروز ۱۴۰۱ سال پرباری را از نظر گردشگری داشته باشیم، لذا تدابیر ویژه ای را به لحاظ اقامتی در دستورکار داریم. در این راتسا، سه هتل بسیار مناسب و مجهز در طرقبه آماده پذیرایی از گردشگران است.

سید احمد پورموسوی گفت: منطقه چالیدره در حال تدارک میزبانی از گردشگران نوروز است. یکی از موضوعات مهم که دغدغه مسئولان منطقه بود، بحث ترافیک مسیر طرقبه است که با همت مدیریت شهری، و تعریض بلوار امام رضا(ع) از سالهای قبل در دستور کار قرار گرفت که امید است تا عید زیر بار ترافیک برود و تاثیر زیادی در کاهش ترافیک داشته باشد.

 

پایان گفتگو

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *