ج٫ اردیبهشت ۷ام, ۱۴۰۳

فراخوان برای روایت تجارب سفر به اردکان یزد

فراخوان روایت سفر به اردکان یزد با هدف معرفی هر چه بهتر میراث فرهنگی، طبیعی و گردشگری این شهر در این استان برگزار می شود. پیش از این جشنواره سفرنگاری تحت عنوان  «ماکوگرام» و «دزفول‌گرام» برگزار شد این بار فراخوان با عنوان اردکان گرام برگزار می‌شود تا راویان سفر بتوانند به معرفی جاذبه‌های آن بپردازند.

به گزارش توریسم اینترنشنال، شهرستان اردکان که شامل بخش‌های مرکزی، عقدا و خرانق می‌شود، در استان یزد قرار گرفته و مملو است از میراث فرهنگی، میراث طبیعی و همچنین میراث ملموس و ناملموس. در این شهرستان قرار است سفر نگاران در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی فارسی و انگلیسی زبان دور هم جمع شوند و در مدت یک هفته تنها درباره اردکان و جاذبه‌هایش بنویسند. پیش از این نیز جشنواره‌های دزفول گرام و ماکو گرام در شهرستان‌های دزفول و ماکو برگزار شده بود.

شناسایی و معرفی ظرفیت‌های گردشگری شهرستان اردکان از طریق ابزارهای فضای مجازی (وبلاگ، وب‌سایت و اینستاگرام) از اهداف این جشنواره است که به همت فصلنامه میراث فرهنگی و گردشگری گیلگمش، انجمن چارسوق کویر اردکان برگزار می‌شود.

شرکت در حوزه‌های مختلف جشنواره محدودیت سنی ندارد، حضور در جشنواره برای افراد حقیقی و حقوقی آزاد است، ▪ شرکت‌کنندگان در جشنواره می‌توانند در هر دو بخش رقابتی وبلاگ و اینستاگرام حضور یابند و حق استفاده از آثار تولید شده در طول جشنواره (متن، عکس و فیلم) برای حامیان جشنواره و فصلنامه گیلگمش محفوظ است.

موضوع وبلاگ می‌تواند در یکی از حوزه‌های سفر، گردشگری، عکاسی، محیط زیست، حیات‌وحش، صنایع‌دستی، خوراک، تاریخ و آداب و رسوم اقوام ایران و جهان باشد.

نویسنده وبلاگ، باید مؤلف اثر باشد نه تنها منتشرکننده آن. همچنین هر فرد می‌تواند حداکثر با یک وبلاگ در جشنواره ثبت‌نام کند. باید وبلاگ فعال باشد، بدین معنی که در شش ماه گذشته حداقل سه مطلب مرتبط با گردشگری و سفر در آن تولید شده باشد.

موضوع صفحات فضای مجازی می‌تواند در یکی از حوزه‌های سفر، گردشگری، عکاسی، محیط زیست، حیات‌وحش، صنایع‌دستی، خوراک، تاریخ و آداب و رسوم اقوام ایران و جهان باشد و حداقل هزار دنبال کننده داشته و برای همه قابل بازدید باشد. ضمن اینکه صاحب آن صفحه مجازی مؤلف اثر باشد نه تنها منتشر کننده آن.

صفحات متقاضیان، پس از ثبت‌نام در جشنواره مورد ارزیابی اولیه قرار می‌گیرد و از میان آنها، برگزیدگان به مرحله اصلی راه می‌یابند. برگزیدگان به مدت یک هفته میهمان شهرستان اردکان خواهند بود و در مسابقه شرکت خواهند کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *