ش٫ اردیبهشت ۱ام, ۱۴۰۳

فعالیت ۲ میلیون ایرانی در حوزه صنایع دستی

معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از فعالیت قریب به دو میلیون ایرانی در حوزه صنایع دستی خبر داد.

به گزارش توریسم اینترنشنال؛  پویا محمودیان ظهر امروز در پنجمین شورای راهبردی انتخاب شهرها و روستاهای ملی صنایع‌ دستی اظهار داشت: ۱۴ شهر و روستای جهانی، ۲۹۹ رشته فعال صنایع‌ دستی و جزو سه کشور برتر جهان در تولید تنوع و کشوری مرجع و مقتدر در جهان به‌شمار می‌آید.

وی با اشاره به اینکه ۲ میلیون فعال صنایع دستی به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم در کشور داریم، عنوان کرد: ظرفیت صنایع‌ دستی، تنوع اقوام، نقش زنان توانمند و قدرتمند حوزه صنایع‌ دستی را در استان کرمان داریم.

محمودیان به نقش صنایع ‌دستی در روستاها اشاره کرد و بیان داشت: صنایع دستی تنها عامل توسعه در برخی از روستاهای استان کرمان است و نقش مهمی در اقتصاد و معیشت خانوار بازی می‌کند.

وی از فعالیت ۷۰ هزار هنرمند و صنعتگر صنایع دستی در استان کرمان سخن به‌میان آورد و افزود: پنج پرونده برای پنج شهر ملی صنایع دستی استان کرمان با دقت تهیه و برای ما ارسال شده است.

معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی عنوان کرد: ثبت ملی و جهانی شهرها و روستاها یک پاسخ به مطالبه عمومی است که مایل هستند هنرشان دیده شود.

محمودیان ادامه داد: ساماندهی، تولید، ارتقای کسب و کارهای صنایع‌دستی، ایجاد زیرساخت‌ها و رونق کسب و کار صنایع دستی از اهمیت برخوردار است و شهر سیرجان شهر جهانی گلیم شیریکی‌پیچ جزو نخستین شهرهای استان بود که به خانواده شهرهای جهانی پیوست اما هنوز کارهایی که در سیرجان اتفاق افتاده است برای ما مطلوب نیست و در حوزه زیرساخت‌ها نیاز به حمایت داریم.

وی بیان داشت: بازار صنایع دستی محقق نمی‌شود مگر با حمایت مدیرانی که پشت میز نشسته‌اند و شهرهای جهانی باید از استانداردهای لازم برخوردار شوند و انتظار دارم برای شهر و روستای ملی همه پای کارآیند.

محمودیان خاطرنشان کرد: زمانی که جمله «سیرجان شهر جهانی شیریکی پیچ» روی لباس بازیکنان تیم فوتبال گل‌گهر سیرجان نوشته شد، به این معناست که همه به این ظرفیت باور دارند.

وی یادآور شد: معین‌های اقتصادی استان کرمان برای دیده‌شدن شهرها و روستاهای ملی به ما کمک کنند تا سطح دسترسی افزایش یابد.

 

پایان خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *