ج٫ اردیبهشت ۷ام, ۱۴۰۳

قشم میزبان گردشگران جام جهانی قطر

سرپرست سازمان منطقه آزاد قشم از احداث هتل‌های پنج ستاره و مجموعه‌های گردشگری استاندارد برای فراهم ساختن حضور گردشگرانی از سایر کشورهای جهان همزمان با جام جهانی قطر خبر داد.

به گزارش توریسم اینترنشنال، افشار فتح‌الهی سرپرست سازمان منطقه آزاد قشم در نشست اقتصادی با سفیران کشورهای کره جنوبی و نیوزیلند افزود: با توجه به برگزاری جام جهانی فوتبال در قطر و نزدیکی این جزیره، احداث هتل‌های پنج ستاره و مجموعه‌های گردشگری استاندارد می‌تواند زمینه‌ساز حضور گردشگرانی از سایر کشورهای جهان در قشم باشد.

وی همچنین دوران پسا کرونا را عامل دیگری برای توسعه گردشگری جزیره دانست و ادامه داد: بزرگترین جزیره خلیج فارس با شرایط آب و هوایی مناسب، آماده حضور سرمایه گذاران خارجی است و این سازمان برای تسهیل این امر تلاش می‌کند.

سرپرست سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کرد: فرصت‌های زیادی برای حضور سرمایه‌گذاران بین‌المللی در حوزه‌های مختلف زیربنایی، صنعتی، هتل‌سازی و گردشگری در قشم وجود دارد که باید معرفی شود.

وی ضمن برشمردن ظرفیت‌ها و مزیت‌های طبیعی، گردشگری و اقتصادی جزیره قشم ادامه داد: احداث پل خلیج‌فارس و اجرای طرح توسعه بندر کاوه به‌ عنوان نقطه آغاز کریدور شمال-جنوب تاثیر مثبتی بر اقتصاد این منطقه خواهد داشت.

فتح‌الهی طرح ساخت پل خلیج‌فارس و توسعه بندر کاوه را از مهم‌ترین طرح‌های اقتصادی و زیربنایی جهت جذب سرمایه‌گذاری دانست و تصریح کرد: مطالعات زیست‌محیطی و اقتصادی این طرح‌ها انجام‌شده و مذاکره با سرمایه‌گذاران مختلف خارجی برای اجرای آن ادامه دارد.

وی اظهار کرد: جزیره قشم از نظر دسترسی به آب‌های بین‌المللی، تردد کشتی‌های تجاری و حضور در موقعیت استراتژیک جغرافیایی تنگه هرمز دارای مزیت‌های بی‌مانندی نسبت به سایر مناطق آزاد کشور است.

سرپرست سازمان منطقه آزاد قشم با اشاره به نقش سازنده سفیران در معرفی فرصت‌های اقتصادی به سرمایه‌گذاران، تاکید کرد: آماده‌ایم تا همایش بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری قشم با حضور سرمایه‌گذاران کره جنوبی به میزبانی منطقه آزاد قشم برگزار شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *