ش٫ اردیبهشت ۸ام, ۱۴۰۳

لرستان درحال تبدیل شدن به بزرگترین قطب خاویار کشور

رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: با توجه به پروژه های جاری و سرمایه‌گذاری های کلان صورت گرفته، لرستان به زودی تبدیل به یکی از قطب های خاویار ایران و منطقه تبدیل خواهد شد.

به گزارش توریسم اینترنشنال، سید عماد شاهرخی امروز شنبه در جلسه با معاونین و مدیران سازمان جهاد کشاورزی لرستان، با اشاره به رشد کشاورزی در حوزه‌های مختلف، اظهار داشت: قرار است از پنج استان در حوزه آب‌وخاک تجلیل کنند که لرستان جزو این پنج استان است.

وی، افزود: ما در حوزه جهش تولید در دیمزارها رتبه سوم و در حوزه توزیع کود رتبه اول را کسب کردیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان، با اشاره به تعیین تکلیف پنج ایستگاه پمپاژ بعد از ۱۸ سال بلاتکلیفی، گفت: ایستگاه پمپاژ «کلنگ» هم با پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصد ظرف چند ماه آینده تعیین تکلیف می‌شود.

شاهرخی به تفاهم‌نامه با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) نیز اشاره کرد و افزود: سازمان جهاد کشاورزی با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) قرارداد شش و هشت دهم همتی منعقد کرد که بالاترین رقم قرارداد در کشور بود، ۹۳ میلیارد تومان هم تاکنون از این مبلغ تخصیص پیدا کرد.

وی بیان کرد: اقدام مهم دیگر تفاهم‌نامه سه‌جانبه استانداری، سازمان شیلات کشور و شیلات استان با مبلغی معادل ۷۰۰ میلیارد تومان در حوزه ایجاد زیرساخت پرورش ماهیان خاویار است، اتفاقی که می‌تواند لرستان را به قطب تولید ماهیان خاویاری تبدیل کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان به برگزاری فرصت‌های سرمایه‌گذاری برای استان‌های زاگرس نشین نیز اشاره کرد و گفت: یکی از موضوعات مدنظر حوزه گردشگری است، باتوجه‌به ظرفیت گردشگری استان این حوزه می‌تواند فرصت خوبی برای سرمایه‌گذاری باشد.

شاهرخی با تأکید بر نشست با نخبگان کشاورزی استان، تصریح کرد: قطعاً نشست با نخبگان کشاورزی راهبرد مطلوبی را در حوزه کشاورزی ارائه می‌کند.

وی خطاب به معاونان و مدیران سازمان جهاد کشاورزی لرستان، گفت: برای انجام کارها و پروژه‌ها تنها به اعتبارات دولتی اکتفا نکنید، بلکه از ظرفیت بخش خصوصی استفاده کنید.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان بر اطلاع‌رسانی اقدامات انجام شده توسط مدیران جهاد کشاورزی تأکید کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *