د٫ اردیبهشت ۱۰ام, ۱۴۰۳
ماسوله

ماسوله در انتظار ورود ارزیابان یونسکو

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان اعلام کرد :  ارزیابان یونسکو برای ثبت جهانی منطقه ماسوله وارد گیلان می شوند.

به گزارش توریسم اینترنشنال؛ ولی جهانی گفت : ارزیابان یونسکو ۶ تا ۱۱ مهر امسال به گیلان سفر کرده و برای انجام فرایند ثبت منظر فرهنگی – تاریخی شهر ماسوله در فهرست میراث جهانی شهر‌های باستانی ، از این شهر بازدید خواهند کرد.

وی با تاکید بر عزم جدی مسئولان و مردم برای مشارکت و همکاری در زمینه ثبت جهانی ماسوله ، افزود : به دلیل حضور ارزیابان یونسکو و بازرسی دقیق این کارشناسان از این شهر ، مسئولان باید مسیر ماکلوان فومن تا ماسوله را به دقت از زباله پاکسازی کنند.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان با انتقاد از همکاری نکردن برخی دستگاه‌ها نظیر حفاظت محیط زیست و راهداری استان ، گفت: برای ثبت جهانی ماسوله به تعامل و همکاری همه مسئولان اجرایی استان نیاز است، چرا که تحقق یافتن این امر مزیت‌های فراوانی برای مردم منطقه و گیلان به همراه دارد.

ولی جهانی افزود: دهیاران ، اعضای شورای اسلامی و دستگاه‌های متولی این امر در شهرستان فومن باید برای تحقق این امر همت ویژه داشته باشند.

بیشتر بخوانید:

راه‌اندازی نخستین موزه آشنایی با خوراک در رشت

برای اجاره ویلا در شمال چه شرایطی باید داشت؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *