ی٫ اردیبهشت ۹ام, ۱۴۰۳

مالزی میزبان روز جهانی گردشگری در سال ۲۰۲۵ شد

روابط عمومی وزارت گردشگری اعلام کرد:طی پنجاه و نهمین نشست کمیسیون منطقه‌ای جنوب آسیا کشور های عضو مالزی را به عنوان میزبان برنامه های روز جهانی گردشگری انتخاب کردند.

به گزارش توریسم اینترنشنال،علی اصغر شالبافیان معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی که برای شرکت در این اجلاس به کامبوج سفر کرده بود، علاوه بر دیدار با زوراب پولولیکاشویلی دبیر کل سازمان جهانی گردشگری، در دیدارهای متعدد با مقامات گردشگری کشورهای مختلف آسیایی مانند مالزی، اندونزی، چین و هند،‌زمینه ایجاد یا اجرای تفاهم‌نامه‌های همکاری مشترک را فراهم و بر گسترش روابط گردشگری میان جمهوری اسلامی ایران و کشورهای هدف منطقه آسیا تاکید کرد.

وی در نشست با معاون گردشگری وزارت فرهنگ و گردشگری چین به منظور نحوه اجرایی کردن تفاهم‌نامه همکاری گردشگری دو کشور تاکید کرد.

شالبافیان با حضور در کنفرانس کدهای بین‌المللی حمایت از حقوق گردشگران که با حضور کشورهای مهمی از جمله هند، چین، اندونزی، پاکستان، مالزی و دیگر کشورهای پیشرو در گردشگری منطقه برگزار شد، ضمن ارائه برنامه جمهوری اسلامی ایران، نتایج اولیه اقدام به منظور تعریف چارچوب‌های قانونی جهت رعایت حقوق گردشگران پس از همه‌گیری کرونا نیز اعلام کرد.

در این نشست چالش‌ها و فرصت‌های موجود در بخش آسیا و اقیانوسیه و همچنین اقدامات موثر صورت گرفته از سوی منطقه برای بازگرداندن اعتماد به گردشگری جهت انتخاب این مقاصد مورد بررسی قرار گرفت و در پی آن تبادل ایده و تجربه‌های حاصل محقق شد.

تعیین ریاست کمیسیون منطقه جنوب آسیا، در سالهای ۲۰۲۳ تا ۲۰۲۵، تعیین نماینده منطقه جنوب آسیا در هیات رییسه نشست آتی مجمع عمومی سازمان جهانی گردشگری که قرار است در مهرماه سال جاری در کشور ازبکستان و شهر سمرقند برگزار شود، تعیین نمایندگان منطقه جنوب آسیا در نشست‌های تخصصی شورای اجرایی سازمان جهانی که دو نشست از نشست‌های سالانه آن همزمان با برگزاری مجمع عمومی در ازبکستان برگزار خواهد شد از مهمترین موضوعات مطرح شده در سی‌وپنجمین نشست مشترک منطقه شرق آسیا و جنوب آسیا همزمان با پنجاه و نهمین نشست کمیسیون منطقه‌ای جنوب آسیا سازمان جهانی گردشگری (UNWTO) بود. این درحالی است که نمایندگان منطقه جنوب آسیا در کمیته‌های اخلاق، آمار، گردشگری و رقابت‌پذیری، گردشگری و پایداری برنامه و بودجه، امور مربوط به اعضای وابسته و همچنین آموزش برخط، تعیین خواهند شد.

جمهوری اسلامی ایران یکی از ۳۴ عضو اصلی شورای اجرایی در بدنه تصمیم‌گیر و یکی از دو نماینده جنوب آسیا تا سال ۲۰۲۵ است، ایران همچنین به عنوان نماینده منطقه جنوب آسیا در دو کمیته آموزش آنلاین و کمیته امور اعضای وابسته عضویت دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *