ش٫ اردیبهشت ۱ام, ۱۴۰۳

مدیرکل میراث فرهنگی استان زنجان در گفتگو با توریسم اینترنشنال: اولین پروانه گردشگری معدنی در کشور را صادر کرده‌ایم

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان از اقدامات این استان برای صدور اولین پروانه گردشگری معدنی به عنوان گامی مهم که می تواند صنعت گردشگری این استان را متحول کند، خبر داد و عنوان کرد: برای ایام نوروز نظارت های خود بر حوزه های مختلف گردشگری را افزایش داده‌ایم.

به گزارش توریسم اینرتنشنال، امیر ارجمند یکی از وجوه تمایز استان زنجان با دیگر استان های ایران در بحث گردشگری را در این دانست که سال گذشته این استان توانست برای اولین بار در کشور، پروانه گردشگری معدنی را صادر کند و گام های بزرگی در راستای رشد این حوزه بردارد.

امیر ارجمند در این باره عنوان کرد: «سال گذشته معدن سولفور انگوران، یک معدن فعال با ۱ هزار و ۲۰۰ نفر پرسنل، آغاز به کار کرد و اکنون نیز فضای اقامتی خوبی در این مجموعه ایجاد شده و در حال حاضر نیز مجموعه معدن سولفور در خاورمیانه نیز به عنوان بزرگترین معدن با رویکرد گردشگری شناخته می شود».

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان در باب برنامه های نوروزی این استان هم عنوان کرد: «این اداره برای ایام نوروز ۱۴۰۱ برنامه ریزی های متعددی دارد و سعی داریم گردشگران و سرمایه گذاران بسیاری را به این استان جذب کنیم و با اقدامات خود تعریف جدیدی از مقاصد گردشگری زنجان و جاذبه‌های آن برای  مسافران نوروزی داشته باشیم».

ارجمند از آماده باشِ کامل تمامی تأسیسات گردشگری، اقامتگاه‌های بوم‌گردی، هتل‌ها، هتل آپارتمان ها، اقامتگاه‌های سنتی، دفاتر خدمات مسافرتی استان در این ایام خبر داد و عنوان کرد: «همه این حوزه ها با تمام تجهیزات مورد نیاز گردشگران، آماده استقبال از میهمانان نوروزی هستند و من نیز از تریبون پایگاه خبری “توریسم اینترنشنال” استفاده می کنم و از تمامی مردم دعوت می‌کنم که بیایند و جاذبه‌های تاریخی، طبیعی و گردشگری استان زنجان را از نزدیک ببینند».

وی در توضیح و معرفی جایگاه صنایع دستی این استان در بحث جذب توریست هم عنوان کرد: «صنایع دستی متنوع استان زنجان، یک جاذبه گردشگری جداگانه در این استان محسوب می شوند و خدا را شکر می کنیم که بخش زیادی از گردشگران این استان برای اینکه این صنایع دستی را از نزدیک ببینند و خریداری کنند، به شهرهای مختلف آن سفر می‌کنند».

این مقام مسئول استان زنجان ضمن تاکید بر اینکه  برند شهر جهانی ملیله متعلق به استان زنجان است عنوان کرد: «در همین رابطه در نمایشگاه امسال هم اتفاق بسیار خوبی افتاد و ما توانستیم در قالب نمایشگاه، ورکشاپ‌هایِ ملیله دوزی را با هنرمندی ۳ هنرمند فعال در این زمینه برای علاقه مندان این حوزه برگزار کنیم و صنایع دستی استان زنجان را بهتر به مردم معرفی کنیم».

مدیرکل میراث فرهنگی استان زنجان ضمن تاکید بر تشدید نظارت های این استان بر تمامی تاسیسات گردشگری بیان کرد: «تمام تلاش ما این است که با اجرای نظارت بیشتر، آرامش و آسایش بیشتری برای هموطنانمان در ایام سفر به استان زنجان فراهم کنیم».

ارجمند از مهم ترین اقداماتی که در زمینه ارائه خدمات به گردشگران این استان انجام گرفته به تولید اپلیکشین راهنمای گردشگران در سفر اشاره کرد و گفت: «هم اکنون علاوه بر استانداردسازی تأسیسات گردشگری‌مان، تمام موزه های استان در حال آمادگی برای پذیرایی از میهمانان نوروزی هستند».

ارجمند ضمن ابراز خرسندی از بهبود شرایط ناشی از شیوع کرونا به دلیل واکسیناسیون سراسری انجام گرفته، عنوان کرد: «من از هموطنان درخواست می‌کنم در این ایام نسبت به رعایت شیوه نامه های بهداشتی و تزریق دوز سوم واکسن اقدامات لازم را داشته باشند تا به امید خدا بعد از دو سال، ایام نوروز را با آرامش سپری کنیم».

امسال استان زنجان به منظور معرفی صنایع دستی این استان، در پانزدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران با ۱۵ صنعتگر رشته‌های مختلف صنایع دستی در رشته‌های چاقو، ملیله، مس، گلیم، فرش، سفالگری، وچرم‌دوزی حضور پیدا کرده بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *