ج٫ فروردین ۳۱ام, ۱۴۰۳

مدیرکل گردشگری لرستان:تاکنون آسیبی به آثار تاریخی استان وارد نشده است

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان اعلام کرد:در پی بارش های شدید و سیلاب در روز های گذشته خوشبختانه هیچ آسیبی به مکان های تاریخی استان وارد نشده است.

به گزارش توریسم اینترنشنال،مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان از سالم ماندن بناهای تاریخی استان در پی بارش شدید چند روز پیش خبر داد.

امروز، شنبه ۲۶ فروردین‌ماه ۱۴۰۲، عطا حسن‌پور با بیان این خبر گفت:

با بررسی‌های صورت‌گرفته خوشبختانه هیچ خسارتی به بناهای تاریخی لرستان در پی بارش باران اخیر وارد نشده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان بیان داشت:

بارش باران که از روز چهارشنبه ۲۳ فروردین‌ماه در استان آغاز شد و تا عصر پنجشنبه ادامه داشت، موجی از نگرانی را برای دوستداران میراث کهن استان به‌دنبال آورد که بررسی‌های میدانی، حاکی از عدم خسارت به این بناها است.

او با بیان اینکه لرستان با داشتن بیش از صد پل تاریخی، به‌عنوان «سرزمین پل‌های تاریخی» شناخته می‌شود، افزود:

قرار گرفتن این پل‌ها در مسیر رودخانه‌ها و بالا آمدن آب در پی بارش شدید باران، این بناها را در معرض خطر سیلاب قرار داده است.

حسن‌پور در پی بارش دو روز اخیر در لرستان و خروشان شدن رودخانه کشکان به وضعیت پل «کشکان» (به‌عنوان مادر پل‌های تاریخی) اشاره و اظهار کرد:

خوشبختانه با توجه به ایجاد کمربند حفاظتی که در پایه‌های این پل ارزشمند انجام شده، به‌رغم شدت باران و پر آب شدن رودخانه کشکان، هیچ‌گونه خسارتی به این پل تاریخی وارد نشده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان همچنین با اشاره به ممنوع بودن تردد تورهای گردشگری استان در روزهای ۲۳ و ۲۴ فروردین ماه در پی بارش شدید باران اضافه کرد:

این بارش‌ها موجب مسدود شدن مسیر دسترسی برخی از نقاط گردشگری استان لرستان از جمله آبشارهای بیشه و نوژیان خرم‌آباد شده و تیم‌های کارشناسی اداره‌کل نیز گشت‌های نظارتی خود را برای خسارت احتمالی به تاسیسات گردشگری در دستور کار قرار داده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *