چ٫ اردیبهشت ۱۹ام, ۱۴۰۳

مدیر عامل “شرکت حمل و نقل ریلی نورالرضا” در گفتگو با توریسم اینترنشنال: بدون افزایش قیمت بلیط قطارهای مسافربری، صنعت ریلی کشور با مخاطرات بسیاری همراه خواهد بود

مدیر عامل شرکت حمل و نقل ریلی نورالرضا ضمن اشاره به آسیب های ناشی از همه گیری کرونا به صنعت ریلی کشور، وضعیت شرکت های راه آهن مسافربری را به خاطر عدم اصلاح قیمت‌های بلیط مصوبِ قطارهای مسافری طی دو سال اخیر، اضطراری توصیف کرد.

به گزارش توریسم اینترنشنال، مدیر عامل شرکت حمل و نقل ریلی نورالرضا در حاشیه پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع‌ وابسته و سی‌ و پنجمین نمایشگاه ملی صنایع‌دستی با اشاره به کافی نبودن حمایت دولت از صنعت مسافری و گردشگری در ایران گفت: « از تیر ماه ۹۹ افزایش بهای بلیط مصوب اعمال نشده و تورمی که در این مدت شامل حال فضای اقتصادی کشور شده، این صنعت را با مخاطرات زیادی همراه کرده است».

محمد درگاهی در پاسخ به میزان اهمیت صنعت ریلی کشور در زمینه گردشگری اظهار داشت: «اساسا در شرایط پیشرفت فناوری، بقای همه صنایع، به ویژه در حوزه خدمات که مخاطب عام دارند و مردم را شامل می‌شوند ، درگروی نوآوری‌هایی است که  مطابق با نیازها و خواسته مردم  حاصل می شوند. نکته قابل درک این موضوع آن است که  صنعت حمل و نقل ریلی همواره جزء استراتژی‌های توسعه جمهوری اسلامی ایران و مورد تاکید مسئولان بوده است. این صنعت جز مهمی از صنایع خدماتی در جابه جایی مسافران بوده که از پایداری محیط زیستی ویژه‌ای برخوردار و در قالب صنعت ارزان قابل ارائه است».

درگاهی تصریح کرد: «شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران، نماینده حاکمیت و دولت در ارائه خدمات مذکور است و در نگاه حاکمیتی با شرکت های این حوزه در تعامل خوبی است اما قطعاً این تعامل کافی نیست، ضمن اینکه در موضوع افزایش قیمت بلیط مصوب ، صنعت ریلی مسافری در شرایط اضطراری قرار دارد؛ با این حال و با درک این موضوع، مفتخر هستیم از جهت مسئولیت اجتماعی از کار کم نگذاشتیم و در حال ارائه خدمت به مردم هستیم».

مدیرعامل شرکت حمل و نقل ریلی نورالرضا در پاسخ به میزان تاثیر بحران حاصل از کرونا بر صنعت ریلی کشور و  نقش واکسیناسیون عمومی در ارتقا و بهبود شرایط حاصل از آن بر  این صنعت بیان کرد: «با تسریع واکسیناسیون عمومی فروش بلیط بهتر شد‌ و سرعت رو به رشد این کار جای تقدیر دارد. در ابتدای سال با الزامات پروتکل ۵۰ درصدی و در ادامه و در حال حاضر با الزامات پروتکل ۸۰ درصدی درحال فروش بلیط هستیم ».

وی با اشاره به درجه بندی شرکت‌های مسافربری قطار ایران افزود: «همه شرکت‌ها در راستای خدمت رسانی به مردم و بر مبنای الزامات راه آهن در حوزه ملزومات فنی و بین‌المللی و ملی و نوع خدمات ویژه‌ای که ارائه می‌کنند، رتبه بندی می شوند و ما مفتخریم که تمام تلاشمان را کرده‌ایم تا در قالب قطارهای ۵ ستاره نور بهترین خدمات در تمام این حوزه ها را ارائه کنیم» .

وی عنوان داشت: «مجموعه ما به عنوان جوان ترین و مدرن ترین ناوگان ریلی کشور در حال فعالیت است  و سعی کردیم در حوزه رفتار مهماندار با مسافرین کیفیتی ارائه شود که در‌شان و منزلت مسافران باشد. کیفیت خدمات ارائه شده شرکت حمل و نقل ریلی نورالرضا و قطارهای ۵ ستاره نور در حوزه بهداشتی و غذایی بر مبنای مباحث و استانداردهای بهداشتی است و نوآوری های زیادی در آن نهفته است.

وی افزود: «سعی کردیم برای احترام به سلیقه مسافران، نوشیدنی‌های ایرانی را به انتخاب آنها در قالب پک‌های پذیرایی ارائه دهیم و هم‌ چنین طراحی‌ بسته بندی بهداشتی را تغییر داده و غذایی در پک‌ها قرار دادیم که مطابق با دستورالعمل‌های بهداشتی، همراه با نوآوری و با حفظ سلامت جسمی مسافرین باشد».

درگاهی از تلاش برای آماده سازی فضای ترکیبی گردشگری در قطارهای نورالرضا در قالب ارائه محصولات فرهنگی متنوع صحبت کرد و در این رابطه به اقداماتی مانند جانمایی کتابخانه در فضای واگن‌های رستوران قطار، به روز رسانی فیلم‌های سینمایی و ارائه اطلاعاتی از مقصد و مباحثی از این دست در اختیار مسافران اشاره کرد.

مدیرعامل شرکت حمل و نقل ریلی نورالرضا افزود: «مجدد تاکید می‌کنم صنعت ریلی مسافری، حوزه گردشگری پایدار تلقی می‌شود که امنیت مسافر را به واسطه ارگونومی که ویژه قطارهای ما است تامین می‌کند. ما مفتخریم که به واسطه عمر ناوگان، مدرن ترین و جوان‌ترین قطار ریلی کشور هستیم و می‌توانیم خدمات در این ناوگان را متناسب با  مسافرین عزیز ارائه دهیم».

وی در پایان افزود: «البته ما خود را عاری از نقد نمی‌دانیم و همواره از مسافرین و سایر عزیزان خواهشمندیم از طریق درگاه فضای مجازی و سایر مسیر های تعبیه شده در ناوگان ضمن برقراری ارتباط مستمر ما را از نظرات خود محروم نفرمایند. امیدوارم بتوانیم وفق اهداف نظام جمهوری اسلامی ایران، الزامات راه آهن و اهداف عالیه مجموعه نورالرضا در ارائه خدمات ممتاز در قالب قطار های ۵ ستاره نور در عرصه صنعت ریلی مسافری گام های موثری برداریم».

پایان گفتگو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *