ی٫ اردیبهشت ۹ام, ۱۴۰۳

مردانی که بزرگترین ابرقدرت تاریخ معاصر را خلق کردند/ با پدران آمریکا آشنا شوید

آمریکا یکی از معدود کشور های تاریخ است که توانست پس از جنگ با ابرقدرت آن دوران یعنی بریتانیای کبیر به استقلال برسد و تبدیل به بزرگترین ابرقدرت جهان شود.

در این مطلب با توریسم‌اینترنشنال همراه باشید تا شمارا با بنیان‌گذاران این کشور آشنا کنیم.

پدران بنیان‌گذار گروهی از رهبران سیاسی آمریکا بودند که یا اعلامیه استقلال ایالات متحده را در سال ۱۷۷۶ میلادی امضا کردند، یا با شرکت در انقلاب آمریکا به کسب استقلال مستعمرات سیزده‌گانه از بریتانیا یاری رساندند، یا در راستای تدوین و اقتباس چارچوب قانون اساسی آمریکا فعالیت نمودند، یا در تثبیت دولت تعیین شده در قانون اساسی نقش مهمی ایفا کردند. جرج واشینگتن، توماس جفرسون، جان آدامز، جیمز مدیسون، جیمز مانرو، ساموئل آدامز، بنیامین فرانکلین، جرج میسون، توماس پین، و جان هنکاک مشهورترین این مردان بودند. (fa)
پدران بنیان‌گذار گروهی از رهبران سیاسی آمریکا بودند که یا اعلامیه استقلال ایالات متحده را در سال ۱۷۷۶ میلادی امضا کردند، یا با شرکت در انقلاب آمریکا به کسب استقلال مستعمرات سیزده‌گانه از بریتانیا یاری رساندند، یا در راستای تدوین و اقتباس چارچوب قانون اساسی آمریکا فعالیت نمودند، یا در تثبیت دولت تعیین شده در قانون اساسی نقش مهمی ایفا کردند. مورخ آمریکایی، ریچارد ب. موریس، در سال ۱۹۷۳، هفت شخص زیر را از مهمترین پدران بنیانگذار ایالات متحده دانسته‌است: جان آدامز، بنجامین فرانکلین، الکساندر همیلتون، جان جی، توماس جفرسون، جیمز مدیسون و جرج واشینگتن. (fa)
پدران بنیان‌گذار گروهی از رهبران سیاسی آمریکا بودند که یا اعلامیه استقلال ایالات متحده را در سال ۱۷۷۶ میلادی امضا کردند، یا با شرکت در انقلاب آمریکا به کسب استقلال مستعمرات سیزده‌گانه از بریتانیا یاری رساندند، یا در راستای تدوین و اقتباس چارچوب قانون اساسی آمریکا فعالیت نمودند، یا در تثبیت دولت تعیین شده در قانون اساسی نقش مهمی ایفا کردند. مورخ آمریکایی، ریچارد ب. موریس، در سال ۱۹۷۳، هفت شخص زیر را از مهمترین پدران بنیانگذار ایالات متحده دانسته‌است: جان آدامز، بنجامین فرانکلین، الکساندر همیلتون، جان جی، توماس جفرسون، جیمز مدیسون و جرج واشینگتن. آدامز، جفرسون و فرانکلین از اعضای کمیته پنج بودند که پیش‌نویس اعلامیه استقلال را آماده کردند، همیلتون، مدیسون و جی، نویسندگان مقاله‌های فدرالیست و مدافع تصویب قانون اساسی ایالات متحده آمریکا بودند. پیش‌نویس قانون اساسی توسط جی و آدامز برای ایالات نیویورک (۱۷۷۷) و ماساچوست (۱۷۸۰) تهیه شد. جی، آدامز و فرانکلین بر سر معاهده پاریس (۱۷۸۳) را برای خروج آمریکا از استعمار انگلیس امضا کردند. جرج واشینگتن فرمانده نیروهای داوطلب برای جنگ با ارتش بریتانیا بود. همه این افراد نقش بسیار مهمی در دوران ابتدایی تشکیل آمریکا داشته‌اند و در این میان جرج واشینگتن، جان آدامز، توماس جفرسون و جیمز مدیسون به عنوان رئیس جمهور نیز انتخاب شدند. البته نقش افرادی مانند توماس پین در انقلاب آمریکا را نمی توان کتمان کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *