ج٫ فروردین ۱۰ام, ۱۴۰۳

معافیت ۱۶۰ رشته صنایع دستی از دریافت مجوز

معاون صنایع دستی و هنر‌های سنتی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از معافیت ۱۶۰ رشته صنایع دستی از دریافت مجوز خبر داد.

به گزارش توریسم اینترنشنال؛ «پویا محمودیان» در گردهمایی معاونان و مدیران استانی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با موضوع تفویض اختیار به مدیران استانی گفت: بر اساس دستور وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، ۱۶۰ رشته صنایع‌دستی از ۱۸ گروه فعال در زمینه مشاغل خانگی نیاز به کسب مجوز ندارند که این مهم در راستای رفع موانع تولید، تسهیل‌گری و فرصت‌سازی به ویژه برای بانوان شاغل در منازل انجام شده است.

وی با اشاره به بازارچه نوروزی صنایع دستی بیان کرد: بازارچه‌های نوروزی صنایع‌دستی بزرگ‌ترین رخداد خرده‌فروشی صنایع‌دستی در سال به حساب می‌آیند؛ این بازارچه‌ها در دو سال گذشته به دلیل شرایط کرونا رونق و نشاط چندانی نداشتند، امیدوارم امسال با فراهم شدن شرایط، بازارچه‌های نوروزی در شأن صنایع‌دستی برگزار کنیم.

معاون صنایع دستی و هنر‌های سنتی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: دستورالعمل‌ها ابلاغ می‌شود و در ارتباط با جزئیات برگزاری بازارچه‌های نوروزی جلساتی را برگزار خواهیم کرد.

محمودیان به پیگیری‌ها در ارتباط با مقوله افزایش تعرفه گاز اشاره کرد و افزود: محاسبه تعرفه گاز از مهم‌ترین دغدغه‌های ذی‌نفعان بود که با پیگیری‌های انجام شده از سوی آقایان ضرغامی، شالبافیان و واحدی تعرفه گاز گردشگری و صنایع‌دستی مشابه کسب و خدمات صورت می‌گیرد تا یکی از دغدغه‌های این عزیزان برطرف شود. همچنین در نامه‌ای از سوی آقای ضرغامی به وزیر نفت در تلاشیم تعرفه ترجیحی در حوزه گاز برای کارگاه‌های تولیدی صنایع‌دستی در نظر گرفته شود.

معاون صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی به دومین مرحله بیمه هنرمندان صنایع‌دستی اشاره کرد و افزود: اعتبارات را از محل هدفمندی یارانه‌ها برای بیمه حدود ۴ هزار هنرمند صنایع‌دستی دریافت کرده‌ایم.

وی در ارتباط با تبصره ۱۸ بیان کرد: بسیاری از ذی‌نفعان از چنین تبصره‌ای خبر ندارند. در این زمینه باید اطلاع‌رسانی شود که از این تبصره به نفع ذی‌نفعان استفاده شود و تسهیلات تخصیص پیدا کند.

گردهمایی معاونان و مدیران استانی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با موضوع تفویض اختیار به مدیران استانی با حضور وزیر میراث فرهنگی و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور صبح امروز برگزار شد و در این گردهمایی، معاونت‌های تخصصی در هر حوزه توضیحات لازم را در حوزه واگذاری اختیارات برای مدیران ارائه کردند.

 

پایان خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *