د٫ اردیبهشت ۱۰ام, ۱۴۰۳

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان همدان در گفتگو با “توریسم اینترنشنال”: استان‌های غربی کشور بیشترین ظرفیت های گردشگری ایران را دارند

با ساخت و تجهیز زیرساخت های جاده ای و ارتباطی درصدد هستیم به عنوان یکی از محورهای اصلی گردشگری ایران و توریسم بین المللی در غرب کشور مطرح شویم.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان همدان در گفتگوی اختصاصی با توریسم اینترنشنال بر ظرفیت های استان های غربی کشور در حوزه گردشگری تاکید و عنوان کرد: « استان‌های غربی کشور همچون همدان ظرفیت‌های گردشگری بسیاری دارند و برای شناسایی این ظرفیت‌ها نیاز به کار بیشتری است».

علی خاکسار از آثار و مکان های تاریخی همچون غار علیصدر، کوهستان الوند، دهکده گنج‌نامه و کتیبه‌های گنج‌نامه، روستای ادب به عنوان مهم ترین ظرفیت های گردشگری استان همدان یاد کرده و عنوان کرد که هر یک از این مکان ها، می‌تواند سلیقه‌های مختلف گردشگران را به خود جذب کند.

به گزارش توریسم اینترنشنال؛ خاکسار عنوان کرد: « قصد داریم تا با ساخت و تجهیز زیرساخت های جاده ای و ارتباطی به عنوان یکی از محورهای اصلی گردشگری ایران و توریسم بین المللی در غرب کشور معرفی شویم. همدان نزدیکترین استان در منطقه به تهران است و به نظر می رسد ظرفیت ریلی خوبی در این زمینه وجود داشته باشد. جاده ریلی از دو مسیر به همدان آمده است. از محور مرکزی به ملایر و کرمانشاه، از تهران به ساوه، همدان، سنندج. این محور درواقع زیرساخت خیلی خوبی از لحاظ گردشگری دارد».

وی در رابطه با حضور در پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع‌ وابسته تهران و سی‌وپنجمین نمایشگاه ملی صنایع‌دستی هم اظهار کرد: «از دو ماه پیش جلسات مشترکی میان ۵ استان غربی در استانداری کرمانشاه و کردستان داشتیم و تصمیم‌ بر این شد در راستای رونق گردشگری منطقه‌ای، امسال به صورت مشترک در نمایشگاه تخصصی گردشگری ایران شرکت کنیم. به همین جهت هر پنج استان کردستان، همدان، ایلام، لرستان،کرمانشاه برای اولین بار در سالن نمایشگاه در یک جا مستقر شدند».

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان همدان فرودگاه همدان و کرمانشاه را از فرودگاه‌های خیلی خوب در منطقه عنوان کرد و گفت: «ما مرز مشترکی را در کرمانشاه، کردستان و ایلام با کشورعراق داریم. غرب کشور دارای ظرفیت‌های خیلی خوبی از لحاظ تاریخی، فرهنگی، صنایع دستی بوده و همچنین اقلام و میراث ناملموس فرهنگی و باستانی زیادی دارد».

خاکسار تصریح کرد: « آثار ثبت جهانی متعددی در منطقه غربی کشور وجود دارد که اگر در کنار هم دیده شوند قطعاً می‌توانند انگیزه سفر به مناطق غربی کشور را برای هموطنان ایجاد کند، به همین دلیل غرفه مشترکی را هم برای حضور در نمایشگاه بین المللی گردشگری امسال تدارک دیدیم».

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان بیان کرد: «هنوز برندسازی در همدان به آن شکلی که ما می‌گوییم اتفاق نیافته اما باید این موضوع را پررنگ سازیم که همدان در سال ۱۳۸۳ به عنوان پایتخت تاریخ و تمدن ایران در مجلس شورای اسلامی ثبت شد و این امتیاز غنی استان همدان به همراه مطرح شدن به عنوان شهر سفال لاله‌جین در جهان و ظرفیت های بسیار زیادی که در زمینه منبت در شهرهای ملایر به عنوان شهر ملی منبت و تویسرکان ثبت شده است، همه می توانند همانند برند ویژه همدان مطرح و مورد توجه قرار گیرند».

وی با اشاره به فعالیت های گسترده همدان در بحث «گردشگری سلامت» هم عنوان کرد :« همدان از دیرباز و از زمان بوعلی سینا یکی از قطب‌های معروف پزشکی و درمانی ایران بوده و حال نیز ۶ مرکز IPD داریم که در همدان خدمات گردشگری سلامت در بیمارستان‌های بین‌الملل ارائه می‌کنند».

خاکسار بر لزوم جذب حمایت های دولتی به منظور جبران خسارت واحدهای گردشگری و توریستی استان در ایام کرونا تاکید کرده و عنوان کرد: «ارائه تسهیلات بانکی ارزان قیمت مهم ترین اقدامی است برای اینکه صنعت گردشگری استان از رونق نیفتد و فعالان این عرصه خود را برای جذب هر چه بیشتر گردشگر و سرمایه گذار آماده کنند».

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان یکی از مهم ترین دلایل رونق گردشگری این استان در ایام نوروز را به دلیل قرابت جغرافیایی و زمانی با تهران عنوان کرد و گفت: « ما محوری هستیم که اکثر مسافران علاقه مند به جنوب از شمال غرب و غرب کشور باید از همدان عبور ‌کنند و این تبادل و مسیر ارتباطی باعث شده تا رونق گردشگری بیشتری در ایام نوروز داشته باشیم و از حالا آموزش ها و اقدامات لازم را برای نوروز ۱۴۰۱ انجام می دهیم».

 

پایان خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *