ش٫ اردیبهشت ۸ام, ۱۴۰۳

معرفی انیمیشن Elemental 2023؛ شاهکاری که دیدنش بر بزرگسالان هم واجب است!

انیمیشن المنتال، یکی از شاهکار های هنری سال ۲۰۲۳ محسوب می‌شود که دیدن آن برای هر مخاطبی و با هر سنی به شدت توصیه می‌شود.

به گزارش توریسم‌اینترنشنال، دنیای کارتون‌ها، هر بار یک شگفتی تازه برای همه ما دارد و این بار، با تماشا کارتون سینمایی المنتال با دوبله فارسی همراه با فرزندان‌تان، می‌توانید وارد دنیایی شگفت‌انگیز، عجیب و جدید شوید. این کارتون جذاب که با اسم « انیمیشن بنیادین » هم مشهور شده، سرزمینی را به کودکان نشان می‌دهد که در آن‌جا، چهار عنصر اصلی زمین یعنی هوا، خاک، آب و آتش، در کنار هم زندگی می‌کنند. حالا اگر دقیقا می‌خواهید بدانید که هر کدام از این عناصر چه شکل و شمایلی دارند یا در کنار هم چه ماجراهایی را پشت سر می‌گذارند، می‌توانید ابتدا تریلر انیمیشن المنتال را با بچه‌ها تماشا کرده و بعد از آن، کارتون کامل را با هم ببینید!

خلاصه داستان کارتون جدید المنتال ۲۰۲۳ درباره چیست؟

در دنیای آرام و زیبای عناصر اصلی، هر کدام از عنصرها مثل آب، خاک، آتش و هوا، در محوطه اختصاصی خودشان به‌خوبی و خوشی زندگی می‌کنند. امبر و خانواده‌اش هم در بخش آتش، یک خانه و مغازه دارند که حالا و پس از سال‌ها، امبر باید نقش مهم‌تری در مدیریت آن‌جا برعهده بگیرد. در یکی از همین روزها، امبر که مثل همیشه نمی‌تواند خشم خود را کنترل کند، به زیرزمین می‌رود تا دور از چشم همه، کمی خود را آرام کند! در همین حین، متوجه می‌شود بیشتر لوله‌های زیر مغازه، نشتی دارند و از آن بدتر اینکه درست در همان لحظه، بازرس مخصوص سلامت ساختمان‌ها یعنی «وید» که از عناصر آب است، از نشتی لوله وارد زیرزمین می‌شود. وید با دیدن اوضاع لوله‌ها تصمیم می‌گیرد که مغازه را تعطیل کند و حالا امبر باید تمام تلاش خود را به کار ببرد تا مانع او شود. در این مسیر اما، احتمالا امبر باید مهم‌ترین قانون این سرزمین را زیر پا بگذارد، قانون مهمی که بر اساس آن، عناصر نباید با هم ترکیب شوند!

نکات مثبت انیمیشن Elemental با دوبله فارسی برای کودکان

انیمیشن سینمایی المنتال یکی از بهترین انیمیشن های ۲۰۲۳ است که با زبانی کودکانه، فضایی دوست‌داشتنی و کاراکترهای به‌شدت جذاب و بامزه، بچه‌ها را با عناصر مهم زمین آشنا می‌کند. بدون شک تماشای این کارتون می‌تواند فرزندان شما را چندین دقیقه سرگرم کند و بدون شک توجه کامل شما را هم از همان سکانس اول، به خود جذب خواهد کرد. خوشبختانه باید بگوییم که این کارتون در عین سرگرمی، نکات بسیار مهمی هم به کودکان می‌آموزد که در ادامه، برخی از آن‌ها را با هم مرور می‌کنیم:

بررسی روش‌های کنترل خشم با کودکان

کاراکتر اصلی یعنی امبر، عنصر آتش است و خیلی سریع عصبانی می‌شود. همین مسئله هم باعث شده که نتواند در موقعیت‌های مختلف، تصمیم درستی بگیرد یا رفتار مناسبی داشته باشد. بعد از تماشا انیمیشن المنتال با بچه‌ها درباره این مشکل گفت‌وگو کنید و به آن‌ها بگویید که این اتفاق، یک چالش طبیعی و رایج است ولی باید روش کنترل خشم را یاد بگیرند.
روش‌های اصولی این کار را از منابع معتبر بیابید و با توجه به سن فرزندان‌تان، ترفندهای مناسب برای کاهش عصبانیت، مدیریت خشم و توانایی کنترل رفتار را به بچه‌ها آموزش دهید.

عدم قضاوت افراد بر اساس ظاهر و دیگر مشخصات آن‌ها

با شروع انیمیشن Elemental ، مخاطبان متوجه می‌شوند که خانواده امبر، پس از وقوع طوفان و خراب‌شدن خانه اول خود، نمی‌توانند یک خانه مناسب پیدا کنند. دلیل این مسئله این است که هیچ‌کس دوست ندارد خانه خود را به مردم آتش، بفروشد. از این بخش استفاده کرده و درباره داشتن دیدگاه تبعیض‌آمیز با کودکان صحبت کنید. به آن‌ها بگویید که هیچ‌گاه نمی‌توان رفتار همه مردم را بر اساس یک مشخصه خاص، دسته‌بندی کرد.
این کار باعث پیش‌داوری نسبت به همه می‌شود و از ایجاد روابط دوستانه و عمیق بین افراد متفاوت با هم، جلوگیری می‌کند. درباره آسیب این نگاه و قضاوت مردم بر اساس جنسیت، نژاد، ظاهر، زبان، کشور و دیگر مشخصه‌های مشابه، گفت‌وگو کنید و بچه‌ها را به نداشتن نگاه تبعیض‌آمیز، تشویق نمایید.

چالش‌های ورود به محیط‌های تازه

سکانس‌های مختلفی در این کارتون، به کودکان نشان می‌دهد که تفاوت داشتن با اطرافیان و پذیرفته‌شدن با وجود همه تفاوت‌ها، چقدر می‌تواند چالش برانگیز باشد. از این بخش انیمیشن المنتال کمک گرفته و با بچه‌ها درباره اهمیت پذیرفتن افراد تازه‌وارد در مهد یا مدرسه، حرف بزنید. اگر قرار است از محله، شهر یا کشور فعلی، به جای دیگری بروید، پیش از انتقال به محیط تازه، درباره احتمالات مختلف با کودکان گفت‌وگو نمایید. آن‌ها را برای مواجه‌شدن با شرایط جدید آماده کنید. روش‌های مختلف برای یافتن دوستان تازه را با هم مرور کرده و با آمادگی کامل، وارد این فرآیند شوید.

والدین پیش از پخش انیمیشن کامل المنتال باید این موارد را در نظر بگیرند

  • به دلیل وقوع طوفان، احتمال آتش‌سوزی و دیگر سکانس‌های مهیج، تماشای این کارتون برای کودکان ۶ ساله و بزرگتر، مناسب‌تر خواهد بود.
  • شنای عناصر آب یا آتش‌گرفتن دائمی کاراکترهای آتش بدون هیچ آسیبی، ممکن است این تصور را برای کودکان کم سن و سال ایجاد کند که بازی با آتش یا پریدن در استخر، هیچ خطری ندارد. درباره این بخش و تفاوت واقعیت و کارتون، با بچه‌ها صحبت کرده و کودکان را نسبت به خطرات آب، آتش و دیگر موارد مشابه، آگاه کنید.
  • در صورتی که خراب‌شدن خانه در طوفان، برای فرزندان شما یادآور اتفاقات ناخوشایند است، این موضوع را پیش از تماشا کارتون Elemental به آن‌ها بگویید. بچه‌ها را برای دیدن این اتفاق آماده کنید و در حین تماشا، کنار آن‌ها بمانید.

تماشا و دانلود کارتون سینمایی المنتال با دوبله فارسی کامل در آفرینک

امکان تماشا انیمیشن جدید المنتال ۲۰۲۳ با دوبله فارسی کامل فراهم شده است. می‌توانید این کارتون را در آفرینک، به‌صورت آنلاین و رایگان تماشا کنید. علاوه بر این، امکان دانلود انیمیشن Elemental با دوبله فارسی کامل از اپلیکیشن آفرینک هم وجود دارد. پیشنهاد می‌کنیم هر چه سریع‌تر این کارتون را دانلود کرده و با بچه‌ها و بقیه اعضای خانواده، این کارتون را تماشا کنید و از دیدن جزئیات چشم‌نواز دنیای عناصر و داستان فوق‌العاده آن‌ها، حسابی لذت ببرید!
اگر فرزند شما از تماشا انیمیشن المنتال لذت برد، پیشنهاد می‌کنیم انیمیشن روح و انیمیشن افسون را نیز برای او در آفرینک پخش یا دانلود کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *