چ٫ اردیبهشت ۵ام, ۱۴۰۳
رمان های جایزه نوبل

معرفی رمان های برتر از برندگان نوبل ادبیات

در میان رمان هایی که موفق به دریافت جایزه نوبل شده اند تعدادی از این کتاب ها را معرفی خواهیم کرد.

به گزارش توریسم اینترنشنال، کتاب‌هایی که به جایزه نوبل ادبیات دست یافته‌اند تعداد کمی دارند. سبک نوشتاری، داستان و روند کتاب در ارتقاع سطح آن موثر است. ما یک لیست از محبوب‌ترین کتاب‌هایی که برنده جایزه نوبل ادبیات شده‌اند، آماده کرده‌ایم. با مطالعه خلاصه کتاب‌ها می‌توانید کتاب موردعلاقه خود را از میان آن‌ها پیدا کنید و سپس دست به خرید آنلاین کتاب بزنید.

کوری

کوری اثر ژوره ساراماگو یکی از کتاب‌های پرفروش و شناخته شده‌ای است که موفق به دریافت جایزه نوبل ادبیات شده. ژوزه ساراماگو در نگارش این کتاب مانند سایر آثار خود از علائم نگارشی استفاده نکرده است. ساراماگو در این کتاب به‌دنبال دید شما از کوری است و به همین دلیل علائم نگارشی را در اثر خود محدود کرده است. در بسیاری از جملات شما مجبور هستید به ابتدای جمله بازگردید تا متوجه منظور نویسنده شوید و در بسیار از جملات شما تنها آنچه می‌توانید را از داستان برداشت می‌کنید. این شاهکار ادبی به‌دلیل داستان عمیقی که دارد مورد استقبال قرار گرفته است.

وداع با اسلحه

رپورتاژ

کتاب وداع با اسلحه از بهترین کتاب‌هایی است که در مورد جنگ جهانی اول نوشته شده است. این رمان عاشقانه توسط ارنست همینگوی نگاشته شده و از عشق میان هنری و کاترین می‌نویسد. این داستان بر اساس تجربیات نویسنده در طول جنگ جهانی اول بوده است. نویسنده به‌خوبی بیزاری خود از جنگ را در این کتاب بیان می‌دارد. از این کتاب به‌عنوان زینتی ارجمند در ادبیات آمریکا یاد می‌شود. بازسازی صحنه‌های جنگ، عشق فداکاری و فقدان در این اثر به بهترین شکل اتفاق افتاده است. اگر اهل خواندن کتاب یا مجله های فارسی یا انگلیسی با موضوعات مختلف هستید این کتاب یک پیشنهاد عالی برای زندگی کردن در تاریخ است.

عقاید یک دلقک

یکی دیگر از آثار هاینریش بل که در این مقاله به آن اشاره می‌کنیم عقاید یک دلقک است. این کتاب پرفروش و جذاب از دیگر آثار محبوب در سطح جهانی است که موفق به دریافت جایزه نوبل ادبیات شده است. روند داستان کمی عجیب و غیر قابل درک به نظر می‌رسد. شخصیت اصلی داستان یک دلقک افسرده و مجروح به نام هانس است. این‌طور به نظر می‌رسد که تمام داستان را از دهان هانس می‌شنویم و او در مورد اتفاقات روزمره خود و زندگی فلاکت بارش صحبت می‌کند. معشوقه هانس او را رها کرده تا با فرد دیگری ازدواج کند. جوانب دیگر این داستان حزب نازی و دین کاتولیک است که هانس در مورد آن‌ها نظرات خود را دارد. شخصیت این دلقک با ویژگی‌های عجیبی آمیخته شده است. او به‌خوبی بوی کلمات را حس می‌کند و در مورد بوی آن‌ها حتی از پشت تلفن نظرش را می‌گوید. در انتهای داستان هانس با افسردگی شدیدی که او را در برگرفته سعی در بازگشتن به صحنه دارد. با وجود افسردگی هانس، روند داستان احساس افسردگی را به خواننده القا نمی‌کند و بیشتر احساس تعجب و کنجکاوی را در خواننده بیدار می‌کند.

بیلیارد در ساعت نه و نیم

رپورتاژ

یکی از شاهکارهای ادبیات جهان کتاب بیلیارد در ساعت نه و نیم است که به قلم هاینریش بل نگاشته شده است. این کتاب مانند کتاب عقایه یک دلقک هاینریش بل مضمونی سیاسی از جنگ را به‌همراه دارد. در این کتاب نویسنده به زندگی فردی آلمانی به نام رابرت فهمل می‌پردازد. بیلیارد در ساعت نه و نیم زندگی سه نسل از خانواده فهمل را روایت می‌کند. هاینریش بل در این کتاب به‌خوبی عمق تنفر خود از جنگ و فاشیسم را به نمایش در آورده است. این کتاب به‌خوبی تمامی صحنه‌های مربوط به جنگ و پس از آن را ترسیم می‌کند. نام کتاب به یک عادت همیشگی رابرت اشاره دارد. رابرت عادت دارد هر شب در ساعت نه و نیم به بیلیارد برود. رابرت سعی دارد تا خاطرات تلخ جنگ را از یاد ببرد تا بتواند به زندگی عادی خویش برگردد. این شاهکار ادبی از خواندنی‌ترین آثار ادبیات داستانی تاریخی است که می‌توانید مطالعه کنید. خرید نسخه فزیکی کتاب انتخاب بهتری نسبت به خرید اینترنتی نسخه صوتی است. خواندن تک تک صفحات هیجان‌انگیز این کتاب توصیه ما به شما است.

پیرمرد و دریا

کتاب پیرمرد و دریا از مشهورترین آثار ارنست همینگوی است که اکثر ما داستان آن را شنیده‌ایم. این اثر ارزشمند از پیرمرد ماهیگیری حکایت دارد که هر روز به امید ماهی به‌سمت دریا می‌رود اما هر روز چیزی به دست نمی‌آورد. دیگر ماهیگیرها او را دائم به باد تمسخر می‌گیرند. پیرمرد ناامید نمی‌شود و هرروز به دریا بازمیگردد تا چیزی برای خوردن پیدا کند تا به خانه ببرد و همسرش را خوشحال کند. در انتهای این داستان اتفاق عجیبی برای پیر مرد رخ می‌دهد که باعث محبوبیت کتاب پیر مرد و دریا در میان خوانندگان شده است. این کتاب به‌صورت غیر مستقیم اثر امید را در زندگی نشان می‌دهد.

عشق سال‌های وبا

کتاب عشق سال‌های وبا از دیگر آثار برجسته گابریل گارسیا مارکز است که موفق به دریافت جایزه نوبل ادبیات شده است. بسیاری از افراد کتاب صد سال تنهایی را بهترین کتاب این نویسنده و بهترین کتاب موجود می‌شناسند. کتاب عشق سال‌های وبا نسبت به کتاب صد سال تنهایی روان‌تر و خواناتر است و خواننده سریع‌تر می‌تواند با آن ارتباط برقرار کند. این کتاب در مورد عشق پسری به نام فلورنتینو و دختری به نام فرمینا است. فلورنتینو پدر خود را از دست داده و فرمینا نیز مادرش را از دست داده است. مادر فلورنتینو از دیدن عشق پسرش خوشحال بود و فلورنتینو سعی داشت تا عشقش را با زیباترین کلمات به فرمینا نشان دهد. این داستان تا حدی بوی غم عشق و عذاب‌های آن را به‌همراه دارد اما خواندن آن خالی از لطف نیست.

 این آثار و البته بسیاری از آثار دیگر مانند صد سال تنهایی، تصویر یک مادر، آتلانتیس، گرسنگی، ارابه مرگ، بالتازار و… از مشهورترین و محبوب‌ترین کتاب‌هایی هستند که موفق به دریافت جایزه نوبل ادبیات شده‌اند. برای آنکه بتوانید کمی بیشتر با ادبیات غنی کشورهای مختلف آشنا شوید خواندن کتاب‌هایی ارزشمند مانند مثال‌هایی که در اینجا آورده شد می‌تواند کمک خوبی برای‌تان باشد.

بیشتر بخوانید:

انتشار کتاب معرفی جاذبه‌های شهرستان ساری

انتشار کتاب “سر در مقدس”با باز خوانی و تحلیل کتیبه سلجوقی حرم حضرت عبدالعظیم (ع)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *