چ٫ اردیبهشت ۱۲ام, ۱۴۰۳
فستیوال تومارولند دبی

معرفی فستیوال جهانی تومارولند دبی ۲۰۲۲

کشور امارات و شهر دبی میزبان برگزاری فستیوال تومارولند می باشد که برای علاقه مندان به حوزه موسیقی بسیار جذاب بوده و می تواند لحظات بسیاری خوبی را در سفر برای شما رقم بزند.

به گزارش توریسم اینترنشنال، فستیوال تومارولند یکی از پربیننده‌ترین و محبوب‌ترین فستیوال‌های موسیقی جهان است که برگزاری آن از سال ۲۰۰۵ آغاز شده و تا به امروز ادامه دارد. در این فستیوال جذاب و پرانرژی، موسیقی الکترونیک توسط هنرمندان بسیار معروف این حوزه به شیوه‌ای بسیار تماشایی و مهیج به طرفداران این سبک موسیقی ارائه می‌شود. موسیقی الکترونیک در چند سال اخیر طرفداران بسیار زیادی پیدا کرده و در جهان جز موسیقی‌های محبوب در بین قشر جوان جامعه است، این فستیوال هر سال در کشورهای مختلفی برگزار می‌شود و علاقه مندان برای تماشای اجرای هنرمندان در فستیوال تومارولند به محل‌های برگزاری این جشنواره موسیقی سفر می‌کنند. بلیط این فستیوال جذاب معمولا به سرعت تمام می‌شود و اگر علاقه به شرکت در آن دارید باید سریع نسبت به خرید بلیط اجراها در این فستیوال موسیقی اقدام نمایید.

در آخرین دوره فستیوال تومارولند کشور امارات و شهر دبی نیز به جمع برگزار‌کنندگان این فستیوال جهانی اضافه شد، برگزار‌کنندگان فستیوال هرساله با تغییرات بسیار زیادی برای جذاب شدن برنامه‌ها تلاش می‌کنند.

فهرست عناوین:

  • درباره فستیوال تومارولند
  • برگزاری مراسم تومارولند در سال های پیش
  • تاریخ و مقاصد برگزاری مراسم تومارولند
  • فستیوال تومارولند در دبی
  • گزینه های اقامتی در فستیوال تومارولند دبی
  • هزینه شرکت در فستیوال تومارولند چقدر است؟
  • محل اقامت در زمان حضور در فستیوال تومارولند بلژیک

 

فستیوال تومارولند در دبی - الی گشت

درباره فستیوال تومارولند

اولین دوره فستیوال تومارولند (Tomorrowland) در سال ۲۰۰۵ در کشور بلژیک با ۱۰۰۰۰ شرکت کننده افتتاح شد، این جشنواره با برنامه‌های جذاب و متنوعی که دارد به یکی از محبوبترین جشنواره‌های جهان تبدیل شده است. در این جشنواره ۱۵ صحنه مختلف با طراحی‌ها متنوع برای اجرای دی جی‌ها، تهیه کنندگان و هنرمندان مشهور جهان آماده شده و لحظات بسیار شاد و مهیجی را برای طرفداران موسیقی ایجاد می‌کنند. روی ۱۵ سن شگفت انگیز این جشنواره دکوراسیون‌هایی از آتشفشان‌های فعال تا پروانه‌های انفجاری برای بالا بردن هیجان در مخاطبان تعبیه شده تا حاضرین لحظات خاطره‌انگیز و شادی را سپری نمایند.

درباره فستیوال تومارولند باید به شما بگوییم که در این جشنواره انواع موسیقی‌ها با سبک‌های مختلف به گوش می‌رسد، با شرکت در این فستیوال می‌توانید از موسیقی تکنو تا مینیمال را بشنوید و لحظات بسیار مفرحی را در فضای برگزاری فستیوال تجربه کنید. فستیوال تومارولند هر سال در کشورهای بیشتری میزبان هزاران علاقمند به موسیقی الکترونیک از سراسر جهان است که برای تماشا و شنیدن این سبک موسیقی به شهرهای محل برگزاری فستیوال سفر می‌کنند.

درباره فستیوال تومارولند - الی گشت

برگزاری مراسم تومارولند در سال های پیش

همان طور که در ابتدای صبحتمان هم بیان کردیم، اولین دوره فستیوال تومارولند در سال ۲۰۰۵ در کشور بلژیک برگزار شده و در واقع زادگاه آن شهر بوم (Boom) در کشور اروپایی بلژیک است ولی بعد از آن به کشورهای مختلف جهان نیز سفر کرده و کشورهای دیگری نیز در کنار بلژیک میزبان این فستیوال موسیقی شده‌اند. دومین دوره این جشنواره با تغییراتی در طراحی صحنه و لوگوی جشنواره در سال ۲۰۰۶ برگزار شد و توانست افراد بیشتری را به خود جذب کند. سال ۲۰۰۸ اما آغاز تحول در طراحی سن و نحوه برگزاری جشنواره بود، در سال ۲۰۰۹ به طراحی سن جشنواره یک شخصیت جدید کارتونی نیز اضافه شد که برای تماشاگران فستیوال تومارولند بسیار هیجان انگیز و جذاب بود.
در سال ۲۰۱۰ خورشید و نیلوفر آبی تم اصلی صحنه بزرگ برگزاری جشنواره بودند، در سال‌های ۲۰۱۱ و ۲۰۱۲ نیز صحنه جشنواره بزرگتر از قبل شد و مانیتورهای غول پیکر بسیاری نیز به صحنه اضافه کردند که همین تغییرات برای مخاطبان جشنواره بسیار خوشایند و هیجان انگیز بود زیرا تماشاگران جشنواره تا قبل از آن مراسمی با این شکوه را تجربه نکرده بودند. برگزاری مراسم تومارولند در سال های پیش همواره با تغییرات و پیشرفته‌های زیادی همراه بود تا دوستداران موسیقی الکترونیک لحظات مفرحی را در طول برگزاری مراسم داشته باشند.
در سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۸ تعداد مانیتورهای اضافه شده به صحنه افزایش چشمگیری پیدا کرد و همچنین المان‌های تصویری کنار سن برگزاری فستیوال تومارولند فضای داستانی خاصی به خود گرفت، با این تغییرات توجه‌های بسیاری به سمت این جشنواره جلب و شهرت جهانی آن بیشتر شد. سال ۲۰۱۹ اما برای این جشنواره یک سال ویژه بود، زیرا برگزار‌کنندگان تصمیم داشتند پانزدهمین سالگرد برگزاری جشنواره را نیز در این دوره جشن بگیرند و  به همین دلیل تِم صحنه جشنواره به شکل کتاب تغییر کرد. بیماری کرونا در برگزاری این جشنواره نیز وقفه ایجاد کرد و دوره بعدی در ژوئیه ۲۰۲۱ برگزار شد.

برگزاری مراسم تومارولند در سال های پیش - الی گشت

تاریخ و مقاصد برگزاری مراسم تومارولند

فستیوال تومارولند هر سال در نیمه دوم ماه جولای یعنی هفته آخر ماه تیر تا پایان هفته اول ماه مرداد به مدت دو هفته برگزار می‌شود، این فستیوال جهانی که توانست در سال ۲۰۱۲ به عنوان بهترین فستیوال موسیقی جهان نیز انتخاب شود از نقاط مختلف جهان مهمانان زیادی دارد و هر ساله از ساکنین و گردشگران مختلفی در شهر محل برگزاری میزبانی می‌کند. شهرهای بسیاری در جهان هر ساله همزمان با برگزاری این فستیوال در بلژیک، آن را برگزار می‌کنند به طور نمونه در سال ۲۰۱۸ همزمان با بلژیک، در شهرهای ابوظبی امارات، مکزیکوسیتی کشور مکزیک، بیروت در کشور لبنان، بارسلونا در کشور اسپانیا، مارسا در کشور مالت و شهر تایپه در کشور تایوان نیز فستیوال تومارولند برگزار شد تا افراد بیشتری بتوانند از تماشای این رویداد هیجان انگیز و شاد موسیقی الکترونیک لذت ببرند.

فستیوال تومارولند در دبی

یکی از شهرهای جدیدی که قرار است در این دوره میزبان فستیوال تومارولند باشد، شهر دبی در کشور امارات متحده عربی است. بزرگترین جشنواره موسیقی الکترونیکی جهان یعنی فستیوال تومارولند در این دوره علاوه بر بلژیک در یک مقصد جدید کویری نیز برگزار می‌شود، شهر دبی از سپتامبر ۲۰۲۲ تا ژوئن ۲۰۲۳ میزبان فستیوال تومارولند خواهد بود. فضای بسیار وسیعی برای برگزاری فستیوال تومارولند در دبی اختصاص یافته، زمینی به مساحت ۳۷۱ هزار متر مربع که چشم اندازی زیبا به مناظر کویری شهر دبی دارد.

فستیوال تومارولند در دبی - الی گشت

این مجموعه که در واحه شرقی دبی قرار گرفته، یک فضای مجهز و شیک برای برگزاری جشنواره‌ها و برنامه‌های سرگرم‌کننده در دبی است. مجموعه ” ترا سولیس تومارولند” (Terra Solis Tomorrowland)  دبی دو رستوران مدرن برای صرف غذا، یک استخر روباز بسیار بزرگ، دی جی‌های زنده، چادرهای ویژه و چندین خانه‌ دنج دارد تا به بهترین شکل ممکن میزبان گردشگرانی باشد که برای تماشای این رویداد منحصر به فرد به دبی آمده‌اند. فستیوال تومارولند در دبی با سه گزینه اقامتی متفاوت از میهمانان پذیرایی می‌کند که همه آنها به نام ستاره‌ها، صورت‌های فلکی و بارش شهابی نام‌گذاری شده‌اند.

گزینه های اقامتی در فستیوال تومارولند دبی

  • “پلاریس” (Polaris): یک چادر زیبا تزئین شده و مجلل با تهویه مطبوع که برای گذراندن یک شب رویایی در کویر بسیار جذاب و ایده‌آل است، هر چادر یک تخت کویین، یخچال کوچک و حمام دارد. برای اقامت در این چادرها هر نفر باید ۷۷۰ درهم هزینه کند.
  • “پِرسید”(Perseid): این اقامتگاه‌های شگفت‌انگیز دارای یک تخت سلطنتی، یک مینی سکوی آفتابگیر، یک کمد و یک حمام اختصاصی هستند، اقامت در این واحدها برای هر نفر ۱۴۰۰ درهم هزینه دارد.
  • “اریون” (Orion): این واحدها در واقع بخش VIP مجموعه برای اقامت محسوب می‌شود و یک استخر خصوصی با تراس در فضای باز برای مسافران دارد. اقامت در این واحدها برای هر نفر با احتساب صبحانه ۳۱۰۰ درهم هزینه دارد.

هزینه شرکت در فستیوال تومارولند - الی گشت

هزینه شرکت در فستیوال تومارولند چقدر است؟

بسیاری سوال می‌کنند که هزینه شرکت در فستیوال تومارولند چقدر است؟ از آنجا که فستیوال تومارولند هر ساله میزبان بیش از ۴۰۰۰۰۰ نفر از سراسر جهان است، محاسبه هزینه‌های شرکت در این فستیوال موسیقی برای افراد مختلف یکسان نیست و هرکس بر اساس فاصله مکانی و شرایط اقامت هزینه متفاوتی را برای شرکت در این رویداد پرداخت می‌کند. هر شرکت کننده‌ای شرایط متفاوتی دارد، اما این بدان معنا نیست که محدوده‌ای وجود ندارد. برای اکثر افراد، کل تجربه سفر و شرکت در فستیوال تومارولند بلژیک شامل بلیط جشنواره، اقامت و پرواز به بلژیک است.
بسته به اینکه از کجا به بلژیک سفر می‌کنید، هزینه شرکت در تومارولند ۲۰۲۲ می‌تواند برای شما بسیار گران و یا با هزینه‌ای مناسب و معقول باشد. اولین هزینه شرکت در این فستیوال به هزینه بلیط تومارولند بر می‌گردد که برای شرکت در تومارولند ۲۰۲۲ هزینه بلیط در زمان پیش فروش ۲۶۲ دلار و در طول برگزاری به ۳۱۱ دلار هم می‌رسد. برای کسانی که به دنبال اضافه کردن چند امتیاز اضافی به بلیط خود هستند، قیمت بلیط ویژه این فستیوال از ۴۶۳ دلار شروع شده و در شروع فروش جهانی به ۵۳۵ دلار افزایش می‌یابد.

محل اقامت در زمان حضور در فستیوال تومارولند بلژیک

اکنون بحث محل اقامت در زمان حضور در فستیوال تومارولند بلژیک مطرح می‌شود که با توجه به فاصله از محل برگزاری تومارولند و امکانات محل اقامت، این هزینه متغیر است. گزینه های متعددی برای اقامت وجود دارد که هر آنچه را که شما می‌خواهید، در خود جای می‌دهند. به خاطر داشته باشید که هر بسته‌ای که به شما اجازه اقامت در دریم ویل (DreamVille) را می‌دهد، شامل یک بلیت جشنواره نیز می‌شود.

فستیوال تومارولند در دبی - الی گشت
شش گزینه برای کسانی که می‌خواهند به طور کامل از دنیای تومارولند لذت ببرند وجود دارد. طبیعت باشکوه، کمپینگ داخل کمپ، باغ دوستی، چادر، مونتاگو و موسای، لازم به ذکر است که بدانید هر اقامتگاه دارای ویژگی‌های بیشتری نسبت به مورد قبلی است. بسته‌ها از ۳۳۶ دلار تا نزدیک به ۵۰۰۰۰ دلار متغیر است و شرکت‌کنندگان در تومارولند بر اساس بودجه خود می‌توانند، بسته مورد نظرشان را تهیه نمایند و به شادی و تفریح خود برسند. برای اکثر افراد میانگین هزینه سفر و شرکت در فستیوال تومارولند چیزی حدود ۱۵۰۰ تا ۷۰۰۰ دلار است.

سوالات متداول درباره فستیوال تومارولند

فستیوال ” تومارولند” چه زمانی برگزار می‌شود؟

فستیوال تومارولند  از سال ۲۰۰۵ هر سال در هفته دوم ماه جولای در کشورهای مختلف جهان برگزار می‌شود، این جشنواره موسیقی در روزهای ۲۷ تیر تا ۵ مرداد ماه میزبان  مشهورترین هنرمندان موسیقی الکترونیک، از سراسر جهان است.

فستیوال تومارولند چه زمانی در دبی برگزار می‌شود؟

طبق برنامه ریزی‌های انجام شده، شهر دبی از سپتامبر ۲۰۲۲ تا ژوئن ۲۰۲۳ میزبان فستیوال تومارولند است.

شرکت در فستیوال تومارولند چقدر هزینه دارد؟

بلیط شرکت در فستیوال تومارولند ۲۰۲۲ از  ۲۶۲  تا  ۵۳۵ دلار افزایش می‌یابد، همچنین هزینه محل اقامت و سفر به بلژیک چیزی در حدود ۳۳۶ تا ۵۰۰۰۰ دلار براساس نوع و امکانات محل اقامت متغیر است. به طور متوسط و براساس بررسی‌های انجام گرفته شرکت در فستیوال تومارولند ۲۰۲۲ برای هر نفر چیزی در حدود ۱۵۰۰ تا ۷۰۰۰ دلار هزینه دارد.

جمع بندی درباره فستیوال تومارولند

همه ساله در سر‌تا‌سر جهان فستیوال‌های بسیاری برگزار می‌گردد که از بین آنها معمولا فستیوال‌های موسیقی طرفداران بیشتری دارند، زیرا مردم علاوه بر گذراندن لحظاتی شاد و مفرح می‌توانند هنرمندان محبوب خود را از نزدیک ببینند و از هنر آنها به صورت زنده لذت ببرند. فستیوال تومارولند که قدمت برگزاری آن به سال ۲۰۰۵ میلادی باز می‌گردد در این مدت کوتاه توانسته محبوبیت زیادی را در بین طرفداران موسیقی الکترونیک به دست آورد و افراد زیادی را به کنار سالن خود برای تماشا بکشاند، این فستیوال موسیقی علاوه بر برنامه‌های موسیقی شادی که دارد به طراحی صحنه‌های خاص خود نیز شهرت پیدا کرده است.
شرکت‌کنندگان در این جشنواره همواره انتظار یک شگفتی از طراحی فستیوال تومارولند دارند، این فستیوال با برنامه ریزی عالی توانسته لحظات شاد و مفرحی را برای دوستداران موسیقی الکترونیک ایجاد کند.

بیشتر بخوانید:

درآمد میلیاردی امارات در حوزه توریسم

سفیر امارات در مصر “قاچاقچی آثار باستانی” از کار درآمد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *