ج٫ اردیبهشت ۱۴ام, ۱۴۰۳

معرفی پتانسیل های گردشگری اردبیل در نمایشگاه بین‌المللی آنکارا

رئیس اداره گردشگری و میراث فرهنگی اردبیل گفت: در طول مدت برگزاری جشنواره گردشگری آنکارا، جاذبه های گردشگری اردبیل به بازدیدکنندگان و فعالان گردشگری معرفی شدند.

به گزارش توریسم اینترنشنال، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل شامگاه سه‌شنبه در مورد برگزاری ششمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری آنکارا در ترکیه اظهار کرد: با توجه به اینکه استان اردبیل میزبان رویداد گردشگری کشورهای عضو اکو بود به نمایندگی از جمهوری اسلامی ایران، فعالان گردشگری استان اردبیل در این رویداد حاضر شدند.

حسن محمدی ادیب تصریح کرد: در مدت برگزاری این نمایشگاه فعالان این حوزه تلاش کردند تا به اشکال مختلف قابلیت‌ها، ظرفیت‌ها و توانمندی‌های گردشگری استان اردبیل را به کشورهای مختلف معرفی کنند.

وی گفت: نشست با فعالان گردشگری کشور ترکیه و ترغیب و تشویق سرمایه‌گذاران برای حضور در استان اردبیل از دیگر پیگیری‌ها و موارد مورد تأکید در این نمایشگاه بود که ما سعی کردیم با همراهی فعالان بخش هتل‌داری، آب‌های درمانی و سایر بخش‌ها معرفی جاذبه‌ها و توانمندی‌های گردشگری استان اردبیل را انجام دهیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اردبیل افزود: در کنار آثار گردشگری سلامت و طبیعی، سعی شد تا ابنیه‌های تاریخی نظیر بقعه شیخ صفی‌الدین و سایر مکان‌های تاریخی استان اردبیل به گردشگران و فعالان صنعت گردشگری کشورهای مختلف معرفی شود تا زمینه آشنایی آنها با این ظرفیت‌ها فراهم آید.

محمدی ادیب در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در این نمایشگاه ده‌ها کشور خارجی از قاره آفریقا گرفته تا اروپا حضور داشتند، سعی شد تا رایزنی‌های مؤثری نیز برای معرفی توانمندی‌های گردشگری و راه‌اندازی تورها به همراه جذب سرمایه‌گذاران در این حوزه انجام شود تا ما بتوانیم شرایط مناسبی را در ثروت‌آفرینی بخش گردشگری در استان اردبیل شاهد باشیم.

وی تاکید وزیر میراث فرهنگی را در احیای بافت تاریخی روستای «کنزق» سرعین یادآور شد و اضافه کرد: بیش از ده‌ها غار در این منطقه نشان از قدمت و سابقه دیرین روستای کنزق دارد که سوابق آن به ۲ هزار سال قبل از میلاد بر می‌گردد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اردبیل موقعیت ممتاز این منطقه را برای جذب گردشگران و حضور علاقه‌مندان به باستان شناسی را یادآور شد و بیان کرد: با همکاری فرمانداری سرعین قرار شد تا تابلوهای اطلاع‌رسانی از موقعیت این روستا انجام شده و امکان راه‌اندازی نمایشگاه‌ها و بازارچه‌های صنایع دستی نیز در این منطقه تاریخی فراهم آید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *