ش٫ اردیبهشت ۱ام, ۱۴۰۳

معرفی کتاب”از کاپ تا کیپ،سفر به اخر دنیا”

رضا پاکروان،نویسنده و دوچرخه سوار مطرح ایرانی بریتانیایی تصمیم میگیرد که در سفری صد روزه با دوچرخه از نورکاپ نروژ تا کیپ‌تاون آفریقای جنوبی را بپیماید.که حاصل این سفر هیجان انگیز کتاب “از کاپ تا کیپ”بود.

پاکروان طی آشنایی با یک موسسه ی خیریه با هدف از بین بردن بیماری و فقر در ماداگاسکار، در اقدامی بشردوستانه برای کمک به مدرسه ای واقع در ماداگاسکار، تصمیم گرفت مسیری به مسافت هفده هزار و هفتصد کیلومتر را با دوچرخه و رکاب زنی طی کند. شروع سفر او از شهر نور کاپ نروژ و انتهای آن در شهر کیپ تاون آفریقای جنوبی بود. وی خطرات و سختی های سفر همچون عدم امنیت، وضعیت نامساعد جوی، مسمومیت ها و گرما زده شدن و شرایط نامناسب راه سازی مسیرهای طی شده را به خوبی در کتاب شرح داده و از انگیزه های کوچک و بزرگی که این سفر غیرممکن را برای او ممکن ساخت سخن می گوید.

در فصل نخست این کتاب، پاکروان از آشنایی خود با موسسه ی مذکور و سپس برنامه ریزی های دقیق و آماده سازی مقدمات سفر که دو سال به طول انجامید می نویسد. وی همچنین از آشنایی خود با همسرش و همکاری و کمک های مردم بعد از آگاهی از این اقدام او در این فصل سخن می گوید. فصل دوم شروع سفر و مسیر تقریبا هموار و بخش آرام سفر او از کشورهای نروژ، روسیه، فنلاند، آذربایجان و ایران است. فصل سوم اما شروع سختی های سفر و عبور او از کشورهای سودان، کنیا، تانزانیا، مصر، زیمباوه، نایروبی، اتیوپی و آفریقای جنوبی است. پاکروان در این بخش از ابتلای خود به بیماری مالاریا و سختی های ناشی از آن که مانع از اتمام سفر وی در صد روز شد سخن گفته است.

این اثر که توسط رضا پاکروان به زبان انگلیسی تالیف شده، با ترجمه ی شهلا طهماسبی در اختیار مخاطبان قرار گرفته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *