پ٫ فروردین ۳۰ام, ۱۴۰۳

معرفی کتاب «ژاپن چگونه ژاپن شد؟»

ژاپن یکی از با قدمت ترین کشور های جهان است که اولین امپراطوری آن به ۶۶۰ سال قبل از میلاد مسیح برمی‌گردد.از این جهت مردم ژاپن یکی از غنی ترین فرهنگ های دنیا را دارند. با وجود تاثیر فروان صنعت مد و ترویج غرب‌گرایی بر فرهنگ مردم کشور های مختلف،مردم ژاپن آیین،فرهنگ و اداب رسوم کهن خود را حفظ کرده و به آن می بالند.

 

به گرارش توریسم اینترنشنال،ژاپن کشوری است متشکل از جزایر متعدد،که بسیاری از رسوم قدیمی خود را حفظ کرده و در عین حال از مزایای فناوری امروزی هم بهره مند شده است.برای مثال بسیاری از مردم ژاپن صاحب تلویزیون،دستگاه های صوتی استریو و رایانه هستند،ولی هنوز،گاه به حمام های عمومی می روند،در مراسم سنتی چای شرکت میکنند و به جای ماشین حساب الکترونیکی از چرتکه استفاده میکنند.

 

مردم ژاپن برای شیوه های سنتیشان ارزش بسیاری قائلند،هویت ملی قدرتمندی دارند و به شدت مقابل اثار فرهنگی خارجی واکنش نشان میدهند.در طول تاریخ این کشور،در بسیاری از اوقات ژاپنی ها بیگانگان را رانده و کسانی را که از باور های غربی پشتیبانی کردند اعدام کرده اند.

کتاب «ژاپن چگونه ژاپن شد» می‌خواهد به ریشه‌یابی فرهنگی توسعه این کشور بپردازد. در این کتاب که از روش مطالعه تطبیقی تاریخ در نگارش استفاده شده، امیر قربانی مدنی با تمرکز بر ویژگی های فکری و فرهنگی و دلایل زیربنایی و غیر اقتصادی توسعه، به بررسی روند رشد و پیشرفت کشور ژاپن پرداخته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *