پ٫ اردیبهشت ۱۳ام, ۱۴۰۳

مغازه ۱۰۰ ساله اسپانیایی که برای دیدن اجناسش هم باید پول پرداخت کنید

در اسپانیا یک فروشگاه قدیمی با قدمت ۱۰۰ سال وجود دارد که هنوز معماری و حالت سنتی خود را حفظ کرده و تبدیل به یکی از پربازدیدترین نقاط شهر شده است.بسیاری از افرادی که از این فروشگاه بازدید می‌کنند قصد خرید را ندارند و دوست دارند صرفا از این مغازه به خاطر بافت قدیمی‌اش دیدن کنند،به همین خاطر اگر قصد بازدید و وارد شدن به این مغازه را دارید باید ۵ یورو پرداخت کنید.

خواروبارفروشی موریا در اسپانیا که قدمتی ۱۰۰ ساله دارد و در سال ۱۸۹۸ در بارسلون شروع به کار کرده است، یکی از چشم‌نوازترین نقاط در این شهر گردشگری اسپانیاست. ظاهر قدیمی این فروشگاه و طراحی داخلی سنتی آن، روزانه صدها گردشگر را به خود جذب می‌کند. اما مشکل اینجاست بیشتر این بازدیدکنندگان علاقه‌ای به محصولاتی، مانند انواع سوسیس‌ها، روغن، پنیر، انواع نوشیدنی‌ها و غیره، که در فروشگاه فروخته می‌شود ندارند و فقط از فضای داخل این خواروبارفروشی دیدن کرده و بدون خرید هیچ محصولی از آنجا خارج می‌شوند.

فروشگاهی که گردشگران برای دیدن اجناس آن هم باید پول بپردازند/ عکس

بنابه گفته «مرینو»یکی از مدیران این فروشگاه، جهانگردهای بسیاری وارد فروشگاه شده و بدون حتی یک «سلام» یا خرید کالایی در مغازه پرسه زده، عکس می‌گیرند و بیرون می‌روند. بنابراین ما تصمیم گرفتیم از افرادی که فقط قصد بازدید از فروشگاه دارند، پول بگیریم تا فقط خریداران واقعی وارد مغازه شوند. البته این اقدام از نظر دیگران خنده‌دارست اما اگر صاحب و پرسنل این فروشگاه باشید، متوجه می‌شوید که این کار چقدر خسته‌کننده است.»

فروشگاهی که گردشگران برای دیدن اجناس آن هم باید پول بپردازند/ عکس

مرینو ادامه داد، «در حال حاضر فقط افرادی که قصد خرید دارند وارد فروشگاه می‌شوند و آنهایی که نمی‌خواهند خرید کنند، فضای داخلی فروشگاه را از پشت ویترین می‌بینند.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *