ج٫ اردیبهشت ۷ام, ۱۴۰۳

مقامات ایران و چین در دیدار با یکدیگر درباره گسترش روابط فرهنگی و گردشگری دو کشور گفتگو کردند

 قائم مقام وزیر و معاون میراث فرهنگی کشور و وزیر گردشگری چین با یکدیگر دیدار کردند.لی کوین در این نشست ضمن اشاره به این موضوع که ایران و چین از بزرگترین تمدن های تاریخ هستند،خواهان گسترش روابط اقتصادی و توریستی دو کشور شد.

به گزارش توریسم اینترنشنال،قائم مقام وزیر و معاون میراث فرهنگی کشور در دیدار با قائم مقام وزیر فرهنگ و گردشگری و رئیس سازمان میراث فرهنگی جمهوری خلق چین با اشاره به پیشینه و تاریخ کهن میان دو ملت ایران و چین، خواستار افزایش سطح تعاملات گردشگری شد.

علی دارابی، قائم مقام وزیر و معاون میراث فرهنگی کشور که برای شرکت در اجلاس «ائتلاف برای میراث فرهنگی آسیا» به چین سفر کرده است، با لی کوین، قائم مقام وزیر فرهنگ و گردشگری و رئیس سازمان میراث فرهنگی جمهوری خلق چین، دیدار و گفت‌وگو کرد.

رئیس سازمان میراث فرهنگی جمهوری خلق چین در این دیدار از توسعه روابط و مناسبات دو کشور در عرصه‌های میراث فرهنگی و گردشگری اعلام حمایت کرد و گفت:

ایران و چین دو کشور با تمدن‌های کهن و تاریخی در آسیا هستند که باید همکاری‌های گسترده‌تری با یکدیگر داشته باشند.

لی کوین همچنین از اعلام آمادگی جمهوری اسلامی برای برگزاری نمایشگاه موزه‌ای در ایران قدردانی کرد و این‌گونه رویدادها را گامی موثر برای توسعه دیپلماسی فرهنگی دانست.

قائم مقام وزیر و معاون میراث فرهنگی کشور نیز با اشاره به پیشینه و تاریخ کهن میان دو ملت ایران و چین، گفت:

روابط میان ایران و چین با سابقه و کهن بوده و پژوهشگران معتقدند که این مناسبات دوجانبه از «راه ابریشم» آغاز شده و خوشبختانه تا به امروز نیز پایدار بوده است.

دارابی با تاکید بر لزوم حمایت همه جانبه از این دستاورد عظیم فرهنگی، افزود:

در صورت افزایش سطح تعاملات گردشگری، بسیاری از مشکلات در سایر حوزه‌های کاری دیگر نیز حل و فصل خواهد شد.

گفتنی است مقام‌های وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایران، قصد توسعه روابط گردشگری با کشور چین را دارند و در همین راستا اواخر فروردین ماه امسال علی اصغر شالبافیان، معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایران، از لغو «دواطلبانه» روادید سفر به ایران برای شهروندان جمهوری خلق چین خبر داده بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *