د٫ اردیبهشت ۱۰ام, ۱۴۰۳

مهندسان ژاپنی توانستد انرژی موشک های خود را با فضولات گاو تامین کنند!

مهندسان یک استارتاپ ژاپنی موفق شده‌اند که بدون نیاز به سوخت و با استفاده از فضولات گاو انرژی مورد نیاز موشک های خود را تامین کنند.

به گزارش توریسم اینترنشنال، یک استارتاپ فضایی نمونه آزمایشی موفقیت آمیزی از موتور موشک طراحی کرده که در آن از کود گاوی به عنوان انرژی موشک استفاده می‌شود. این استارتاپ توانست آزمایش‌های آتش ثابت را برای موشک خود با استفاده از این سوخت با موفقیت پشت سر بگذارد.

طبق اعلام این استارتاپ آزمایش انجام شده برای موشک شرکت در حدود ۱۰ ثانیه با یک شعله افقی آبی و نارنجی انجام گرفت. سوخت بیومتان این موتور موشک مشتق شده از کود گاوی و فضولات این حیوان بوده است که از مزارع جمع آوری و به عنوان یک سوخت موشک دوستدار محیط زیست به کار گرفته شده است.

در ساخت این سوخت سازگار با محیط زیست یک شرکت ژاپنی به نام ایرواتر نیز همکاری کرده است. این شرکت زنجیره تامین چرخشی منطقه‌ای را در منطقه هوکایدو ارائه کرده که در آن از کود دامی به بیوگاز تبدیل شده است. درون موشک طراحی شده توسط این استارتاپ یک انژکتور میله‌ای قرار دارد که می‌تواند تعداد اجزا را کاهش داده و بازدهی احتراق را افزایش دهد.

این استارتاپ در بیانیه مطبوعاتی خود اعلام کرد تعداد قطعات به کار رفته در موتور این موشک به یک دهم موتورهای معمولی کاهش پیدا کرده و در نتیجه هزینه ساخت موتور نیز کاهش یافته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *