ی٫ اردیبهشت ۹ام, ۱۴۰۳
موتور سواری

موتورسواران پاکستان در راه ایران

 موتور سواران پاکستانی برای سومین بار طی چهارسال اخیر به مقصد شهرهای مختلف جمهوری اسلامی ایران را از مبدأ شهر لاهور آغاز کردند.

به گزارش توریسم اینترنشنال؛ورزشکاران موتور سوار مستقر در پنجاب به عنوان بزرگترین ایالت پاکستان همزمان با هفتاد و پنجمین سال برقراری روابط دیپلماتیک دو کشور بار دیگر مطابق با سنت دیرینه توسعه روابط با کشور دوست، برادر و همسایه خود ایران برنامه جدیدی برای سفر به کشورمان و بازدید از شهرهای تاریخی و اماکن توریستی ایران ترتیب دادند.

تور بین المللی موتورسواران پاکستان قرار است طی ۶۰ روز با طی مسافت ۲۴ هزار کیلومتر انجام شود و اعضای این کاروان علاوه بر سفر به ایران و حضور در شهرهای مختلف به چند کشور در خاورمیانه از جمله عراق، عربستان، اردن و امارات متحده عربی نیز سفر خواهند کرد.

مراسم بدرقه کاروان موتورسواران باشگاه “کراس روت” با حضور جمع کثیری از فعالان حوزه گردشگری و اصحاب رسانه در استادیوم ورزشی شهر لاهور به عنوان قلب فرهنگی-علمی پاکستان برگزار شد و این کاروان ورزشی سپس با بدرقه «جعفر روناس» رییس خانه فرهنگ ایران در لاهور سفر خود را آغاز کردند.

رئیس خانه فرهنگ کشورمان در مراسم بدرقه کاروان موتورسواران ابراز امیدواری کرد که این سفر باعث گسترش صلح و دوستی و توسعه گردشگری بین کشورهای منطقه خواهد شد.

وی به اهمیت توسعه گردشگری برای تقویت روابط دو ملت برادر ایران‌و پاکستان اشاره کرد و طی گفت‌وگو با رسانه های اظهار داشت:‌ پس از ماه ها تلاش و رایزنی، سفر طولانی موتورسواران پاکستانی با شعار توسعه گردشگری، صلح، دوستی با حمایت خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران از امروز آغاز شد و امیدواریم که این سفر باعث توسعه گردشگری دوجانبه شود.

«مکرم خان‌ ترین» که سرپرستی تیم موتور سواران پاکستان را در سفر به ایران برعهده دارد گفت: ایران و پاکستان که اشتراکات زیادی در تاریخ، فرهنگ، زبان و هنر دارند دارای ظرفیت‌های فراوان در حوزه گردشگری هستند که باید شناسایی و از آن استفاده بهینه شوند.

این سومین سفر موتورسواران پاکستان از مبدا لاهور به جمهوری اسلامی ایران با هدف توسعه گردشگری و تحکیم دوستی دوهمسایه طی ۴ سال اخیر محسوب می‌شود. اولین سفر این کاروان ورزشکاران در تابستان سال ۲۰۱۹ صورت گرفت.

بیشتر بدانید:

رالی موتوری سواران از پاریس تا پرسپولیس در بهار ۱۴۰۱

اولین موتور سیکلت پرنده در جهان ساخته شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *