ج٫ فروردین ۳۱ام, ۱۴۰۳

میزبانی استان کردستان از آیین های نوروزی

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان در موضع گیری گفت: استان کردستان به عنوان یکی از استان های مسیر گردشگری برای آیین های نوروزی انتخاب شد.

به گزارش توریسم اینترنشنال؛ مهدی رمضانی عصر امروز در بازدید از موزه‌ها و اماکن تاریخی مرکز استان با اشاره به اینکه کردستان به‌عنوان یکی از استان‌های میزبان مسیر گردشگری برای آیین‌های نوروزی انتخاب شده است اظهار داشت: باید با ارائه خدمات‌ مناسب به مردم و رعایت پروتکل‌های بهداشتی، رضایت‌خاطر مسافران و گردشگران به کردستان حاصل شود.

وی افزود: دست‌اندرکاران ستاد سفرهای نوروزی باید با رعایت موازین و مقررات موجود، به نحوی برنامه‌ریزی کنند که علاوه بر خلق نوروزی شاد، هویت مردم کردستان و ارزش‌های فرهنگی و اجتماعی استان را نیز به مسافران و گردشگران معرفی کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان با بیان اینکه براساس پیش‌بینی‌ها، استان‌های غربی کشور با بیشترین پیک مسافر در ایام نوروز مواجه می‌شوند، تصریح کرد: مقدمات لازم برای پذیرایی از گردشگران و بازدیدشان از اماکن تاریخی و طبیعی در استان به نحو احسن انجام شود

رمضانی جشن نوروز را بهترین فرصت برای معرفی و انعکاس ظرفیت‌های گردشگری و فرهنگی استان دانست و یادآور شد: باید با تعامل و همکاری میزبانی شایسته برای مسافران و گردشگران نوروزی باشیم.

بناهای تاریخی استان کردستان ساماندهی می‌شوند

یعقوب گویلیان مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کردستان نیز در این بازدید به ارائه گزارشی از آخرین وضعیت آثار تاریخی و موزه‌های استان پرداخت و از ساماندهی و بهسازی بناهای تاریخی برای ایام نوروز خبر داد.

وی افزود: براساس هماهنگی‌های انجام شده و در چارچوب رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی ابلاغی ستاد ملی کرونا، برنامه‌های نوروزی برای ایجاد نشاط و شادابی میان مسافران نوروزی پیش‌بینی کرده‌ایم.

گویلیان برگزاری مراسمات نوروز و میزبانی شایسته کردستان از مسافران و گردشگران نوروزی را فرصتی بی‌نظیر برای نمایش فرهنگ مهمان‌نوازی و توسعه گردشگری استان دانست و گفت: حمایت مسئولان استانی نقطه قوتی برای تلاش بیشتر در راستای توسعه گردشگری و سایر بخش‌های اقتصادی کردستان است.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کردستان عنوان کرد: امیدواریم با حمایت بخش‌های خصوصی و دولتی بتوانیم اوقات خوش و خاطره‌انگیزی برای شهروندان و گردشگران ورودی به استان رقم بزنیم.

پایان خبر

1 دیدگاه برای “میزبانی استان کردستان از آیین های نوروزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *