د٫ اردیبهشت ۱۰ام, ۱۴۰۳

میزبانی زاینده رود از ۱ میلیون ۸۳۰ هزار گردشگر در ایام نوروز

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان از بازدید بیش از ۱ میلیون ۸۳۰ هزار گزدشگر از زاینده رود در ایام نوروز خبر داد.

به گزارش توریسم اینترنشنال؛ علیرضا ایزدی اظهار داشت: نوروز امسال با توجه به جاری بودن رودخانه زاینده رود و استقرار گردشگران در صدها هزار متر مربع بوستان و بیشه به‌ویژه در امتداد پل‌های تاریخی سی و سه پل و پل خواجو حدود یک میلیون و ۸۵۰ نفر از گردشگران از این محور تاریخی و طبیعی بازدید کردند.

وی افزود: با توجه به آخرین آمار ارسال شده از دبیرخانه ستاد اجرایی خدمات سفر استان اصفهان از روز ۲۵ اسفند سال ۱۴۰۰ تا پایان روز دهم فروردین سال ۱۴۰۱، بیش از ۶ میلیون و ۷۰۰ هزار گردشگر از بناها و جاذبه‌های گردشگری و تاریخی استان بازدید کردند.

مدیر کل میراث فرهنگی اصفهان اضافه کرد: امسال و پس از ۲ سال رُکود در صنعت گردشگری و به‌ویژه سفرهای نوروزی، شاهد استقبال پرشور گردشگران نوروزی از بناهای تاریخی و جاذبه‌های گردشگری و همچنین برنامه‌های نوروزگاه در سطح استان بودیم. ایزدی با اشاره به اجرای طرح نظارت نوروزی بر بیش از یک‌هزار فروشگاه عرضه صنایع‌دستی اصفهان، خاطرنشان کرد: در اصفهان جدای از حضور بیش از ۶۵ هزار نفر هنرمند صنایع‌دستی، بیش از یک‌هزار فروشگاه وجود دارد که به عرضه صنایع دستی اصیل ایرانی می‌پردازند.

دریچه‌های سد زاینده رود بامداد پنجم فروردین ماه به منظور توزیع آب برای نوبت دوم آبیاری کشت پاییزه کشاورزان شرق اصفهان باز شد و به مدت ۱۰ روز جریان دارد.

پایان خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *