ی٫ اردیبهشت ۹ام, ۱۴۰۳

نرخ انرژی برای مراکز گردشگری خراسان رضوی کاهش یافت

اداره گردشگری و میراث فرهنگی خراسان رضوی اعلام کرد: به منظور حمایت از کسب و کار های گردشگری، میزان نرخ انرژی برای مراکز اقامتی کاهش می یابد.

به گزارش توریسم اینترنشنال،محمود مادرشاهیان ضمن اشاره به دستور وزیر میراث فرهنگی در مورد کاهش تعرفه حامل‌های انرژی در خراسان رضوی اظهار کرد: بخش زیادی از اقتصاد خراسان رضوی وابسته به حوزه گردشگری است و ارائه تسهیلات به تاسیسات گردشگری رشد و رونق اقتصادی را در پی دارد.

رئیس تشکل‌های حرفه‌ای گردشگری خراسان رضوی ادامه داد: با توجه به اینکه بیش از ۵۰درصد تاسیسات گردشگری و مراکز اقامتی کشور در مشهد قرار دارد، این اقدام کمک بزرگی به توسعه گردشگری خواهد کرد و به ارائه خدمات بهتر و شایسته‌تر به زائران منجر خواهد شد.

وی یادآوری کرد: آیین‌نامه اجرایی جزء یک بند الف تبصره ۱۴ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ که در خرداد سال جاری تصویب شده بود، موجب شد که نرخ گاز مصرفی تاسیسات گردشگری افزایش یافته و بر مبنای واحد به مبلغ ۶هزار ریال تعیین شود و این موضوع موجب افزایش تعرفه هتل‌ها و تاسیسات گردشگری شد و در قبوض گاز ماه‌های تیر و مرداد اعمال شد، لیکن با تلاش‌ها و پیگیری‌های وزیر میراث‌فرهنگی نرخ گاز تاسیسات گردشگری و صنایع‌دستی به میزان ۱۴۹.۵ریال تعیین و به تصویب هیئت دولت رسید و در تاریخ ۱۱ شهریور ۱۴۰۲ رسماً ابلاغ شد.

مادرشاهیان گفت: بنابراین نرخ تاسیسات گردشگری کمتر از یک چهارم تعرفه بخش صنعت شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *