ج٫ اردیبهشت ۱۴ام, ۱۴۰۳

نرخ گاز مراکز گردشگری اردبیل کاهش خواهد یافت

رئیس اداره گردشگری و میراث فرهنگی اردبیل اعلام کرد: به منظور حمایت از فعالان حوزه گردشگری، میزان نرخ گاز برای مراکز گردشگری کاهش خواهد یافت.

به گزارش توریسم‌اینترنشنال، از روابط عمومی اداره کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان اردبیل، حسن محمدی ادیب روز یکشنبه اظهار کرد: گردشگری از محورهای توسعه استان است و حمایت از سرمایه‌گذاران این حوزه به ویژه در زمینه زیرساخت‌ها و خدمات در اولویت قرار دارد و با حمایت شرکت گاز، بهای این حامل انرژی اصلاح می‌شود.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان اردبیل افزود: بهای گاز مصرفی تاسیسات گردشگری استان از ابتدای سال ۱۴۰۲ با افزایش چشمگیر روبرو شد و سرمایه‌گذاران حوزه گردشگری را با مشکلات عدیده‌ روبرو کرد.

وی تصریح کرد: با پیگیری‌های انجام شده، بهای گاز مصرفی این تاسیسات به روال سال قبل برگشت اما هنوز مشکلاتی در این زمینه وجود دارد.

او تاکید کرد: طبق نامه‌ای که در مرداد ماه سال جاری ابلاغ شد، این بها باید به روال سال قبل برگردد اما شرکت گاز استان اردبیل بهای پنج ماه اول سال را اصلاح نکرده و بر همین اساس رایزنی‌ها انجام شد تا مجوز اصلاح نرخ برای پنج ماه نخست سال نیز از تهران اخذ شود.

محمدی ادیب ادامه داد: تشکل‌های حوزه گردشگری به عنوان نمایندگان این صنوف، در راستای تعرفه گاز مصرفی تاسیسات گردشگری در سطح ملی به طور ویژه پیگیری کردند که نتایج خوبی به همراه داشت و باید با حمایت شرکت گاز این موضوع به نتیجه نهایی برسد.

استان اردبیل با یک میلیون و ۲۸۰ هزار نفر جمعیت و ۱۲ شهرستان در شمال ایران واقع شده است و به داشتن مناطق طبیعی، تاریخی، مذهبی و اقتصادی یکی از مقاصد مهم گردشگران داخلی و خارجی محسوب می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *