ج٫ اردیبهشت ۷ام, ۱۴۰۳

نهاوند میزبان ۷ برنامه نوروزگاه

۷ برنامه نوروزگاه در شهرستان نهاوند واقع در استان همدان برگزار می شود.

به گزارش توریسم اینترنشنال، رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نهاوند از برگزاری هفت برنامه نوروزگاه در نهاوند خبر داد.

محسن جانجان امروز در نهاوند اظهار کرد: با مساعد شدن شرایط کرونایی کشور و همچنین در صورت کسب مجوز از ستاد کرونا برنامه نوروزگاه در هفت منطقه گردشگری نهاوند برگزار می‌شود.

وی افزود: به منظور ایجاد اوقاتی خوب و با نشاط و معرفی میراث ناملموس شهرستان برای مسافران نوروزی به طور جدی پیگیر اجرای برنامه‌های نوروزگاه است و در این راستا برنامه‌ریزی‌های لازم را نیز انجام داده‌ایم.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نهاوند با بیان اینکه هدف عمده ما از اجرای برنامه  نوروزگاه معرفی آداب و رسوم مردم نهاوند است گفت: ما در قالب  نوروزگاه برنامه‌های متنوعی مانند اجرای موسیقی محلی و سنتی، نمایش، مسابقات فرهنگی، پخت آش محلی و چندین برنامه دیگر که گویای فرهنگ و آداب و سنن مردم این دیار است را در سراب‌ها و مراکز گردشگری که مسافران زیادی در آنجا حضور پیدا می‌کنند اجرا خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه برنامه‌های نوروزگاه از روز سوم فروردین اجرا می‌شود اضافه کرد: در اولین روز از شروع سال نو ما همراه با دیگر ادارات مانند شهرداری در سطح شهرستان برنامه استقبال از مسافران را در ورودی‌های شهر اجرا خواهیم کرد.

جانجان به مراکز اجرای نوروزگاه در سطح شهرستان اشاره کرد و افزود: برنامه آغازین نوروزگاه سوم فروردین در محل بام نهاوند برگزار می‌شود که در این برنامه موسیقی سنتی، نمایش و نمایشگاه صنایع دستی اجرا می‌شود.

وی گفت: نوروزگاه بعدی به ترتیب در روستای باباقاسم، گاماسیاب، گیان، فارسبان، گنبد کبود و کنگاور کهنه برگزار خواهد شد و سعی می‌شود تا در هر نوروزگاه آداب و سنن هر منطقه معرفی گردد.

وی گفت: البته برنامه‌های نوروزگاه در صورت مساعد بودن شرایط جوی و همچنین داشتن مجوز از ستاد کرونا اجرا خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *