ج٫ اردیبهشت ۱۴ام, ۱۴۰۳

سفری دلهره‌آور به موزه مغز پرو!

کشور پرو میزبان یکی از عجیب ترین موزه های جهان است. موزه مغز پرو بیش از ۳۰۰۰ نمونه از ارگان های پیچیده بدن را در طول ۳۰۰ سال جمع آوری کرده و توانسته از طریق نمایش عمومی آن ها، به صنعت توریسم خود کمک کند.

به گزارش توریسم اینترنشنال؛ البته که این موزه می تواند برای بسیاری از افراد ماهیتی ترسناک نیز داشته باشد! جالب اینکه گزارش شده برخی افراد با دیدن آنچه در این موزه نگهداری می شود، غش کرده اند.

بیمارستان Santo Toribio de Mogrovejo  در لیما، نمونه هایی از مغزهای سالم و بیمار در این مجموعه که مورد بررسی و پژوهش های علمی محققان قرار داشته، را به معرض نمایش در آورده است. این موزه که تنها موزه آمریکای لاتین به شمار می رود و یکی از نادرترین نمونه از چنین موزه هایی درسراسر جهان است، با دارا بودن تعداد و انواع گوناگونی از مغز، برای بازدید عموم آماده و در تمام طول سال پذیرای علاقمندان است.

این بیمارستان که بیش از سه قرن است که تاسیس شده، اکنون ۲.۹۱۲ نمونه مغز را که در طول سالیان طولانی به آن اضافه شده را در خود جای داده است. حدود ۲۰.۰۰۰ نفر سالانه از این موزه بازید می کنند.

در هنگام ورود به موزه از بازدیدکنندگان خواسته می شود که یک مغز واقعی را در دست بگیرند تا بتوانند تصور کاملا واقعی را از ساختار مغز داشته باشند.

دکتر «دیانا ریواس» که یک پاتولوژیست است، در مورد نگهداری از این مجموعه می گوید: “ما با کمک این مجموعه، ساختار مغز سالم و ناسالم را به دانشجویان نشان می دهیم. در این میان تفاوت های جنسیتی نیز در میان ساختار مغز مردان و زنان وجود دارد. بسته به قد، وزن و جنسیت افراد، تفاوت های ظاهری نیز در مغز افراد به وجود می آید و وزن مغز افراد بین ۱.۲ تا ۲.۴ کیلوگرم متغیر است.”

وی در مورد تفاوت های جنسیتی بر این موضوع نیز اشاره دارد که قدرت یادگیری زبان در میان زنان به دلیل ساختار خاص مغز آنها در مقایسه با مردان بیشتر است.

وی می گوید که دانشجویانی که از نظر روحی حساسیت هایی دارند، معمولا حال خوبی را پس از بازدید از برخی از بخش های این موزه تجربه نمی کنند. حدود ۵ درصد از آنها تاب و توان مواجه شدن با چنین ساختارهایی را ندارند و در مواردی هم با دیدن آن غش می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *