ج٫ فروردین ۳۱ام, ۱۴۰۳

هشدار ادامه سیل ویران کننده در ایالت «نیوساوت ولز» استرالیا

اعلام وضعیت هشدار سیل برای بیشتر ایالت های استرالیا که طی چند روز گذشته درگیر سیلی گسترده شده اند، همچنان ادامه دارد. برق و آب اکثر این مناطق به کلی قطع شده و خانه های زیادی کاملا ویران شده اند.

به گزارش توریسم اینرنشنال، ایالت نیوساوت ولز استرالیا به همراه چند منطقه دیگر که چند روز گذشته درگیر سیلی شدید شدند، همچنان در وضعیت هشدار سیل قرار دارند.

ساکنان شهرهای نزدیک رودخانه نیوساوت ولز عنوان کرده اند که گرچه سیل به عنوان بخشی از تاریخ این منطقه و جز ویژگی های جغرافیایی اصلی آن به شمار می رود، با این حال، سیل این بار متفاوت بود.

به گفته ساکنان منطقه سرعت بالا آمدن آب، حجم عظیم سیلاب و میزان خسارتی که به خانه های منطقه وارد شد بسیار دور از حد تصور بوده است.

مقامات منطقه وقوع سیل های این چنینی در استرالیا را هر ۱۰۰ سال یک بار و یا حتی هر هزار سال یک بار پیش بینی کرده بودند با این حال گویا آنچه در واقعیت است نشان می دهد که تحت تاثیر رویدادهای آب و هوایی این فاجعه شدیدتر شده و بیشتر اتفاق می افتد.

اکثر مناطق سیل زده با حجم عظیمی از ویرانی خانه ها مواجه شده اند و رانش زمین در بسیاری مناطق موجب تخریب شدید جاده ها و پل ها شده، مخازن آب را درهم شکسته و تاکنون مرگ یک زن را هم به دنبال داشته است.

تاکنون ۵ نفر در جریان سیل در نیوساوت‌ولز جانشان را از دست داده‌اند.

با این حال عملیات پاکسازی ویرانی‌های به جای مانده از سیل در بخش‌هایی از نیوساوت‌ولز ادامه دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *