پ٫ فروردین ۹ام, ۱۴۰۳

هشدار جدی به خطر جرثقیل های ناایمن در تهران

شهردار یکی از مناطق تهران نسبت به خطر گسترده جرثقیل های برجی برای ساخت و ساز ساختمان های بلند مرتبه هشدار جدی داد.

به گزارش توریسم اینترنشنال،شهردار منطقه ۲۲ تهران از اخطار به جرثقیل‌های برجی ( تاورکرین‌) نا ایمن مورد استفاده در ساخت‌وساز ساختمان‌های بلندمرتبه در این منطقه خبر داد.

 وحیدرضا محمدی درباره وضعیت تاورکرین ها گفت: در منطقه۲۲ به دلیل وسعت و تازه تاسیس، حجم ساخت و ساز نسبت به سایر مناطق شهر تهران قابل توجه است که بخشی از این ساختمان‌ها به شکل بلند مرتبه می‌شود و این ساخت و ساز‌ها نیازمند تاورکرین است.

وی افزود: در حال حاضر ۱۷۴ تاور کرین در این محدوده از تهران وجود دارد که بخشی از آنها به دلیل کندی  ساخت و ساز ، چند سالی  مورد استفاده قرار نگرفته اند و  به نوعی مورد ارزیابی قرار نگرفته و احتمالاً براثر مرور زمان دچار مشکل خواهند شد.

شهردار منطقه ۲۲ تهران تاکید کرد: برای اینکه حادثه‌ای پیش نیاید ، به مالکان پروژه‌های در حال ساخت اخطار‌هایی صادر شده است.

علی بهرامی معاون معماری و شهرسازی این منطقه نیز گفت: تاورکرین‌ها به دو روش تأیید اعتبار ذیصلاح قرار می‌گیرند، تجهیزات آن‌ها و دوم اپراتور (فرد هدایت کننده) که باید تائیدیه‌ها را از شهرداری دریافت کنند. شهرداری نسبت به کنترل تائیدیه‌ها اقدام می‌کند.

وی ادامه داد: تائیدیه‌های تاور کرین‌ها به شکل مداوم صورت می‌گیرد و باید مورد ارزیابی قرار گیرد. در کمیته ایمنی شهرداری منطقه موضوع تاورکرین‌های ناایمن مورد بررسی قرار گرفته است و در مرحله نخست قرار شد شهرداری‌های نواحی شش گانه اقدام به شناسایی و سپس صدور اخطار کنند که این امر محقق شده است.

وی افزود: درصورت عدم ارائه ایمنی و استحکام تاورکرین و عدم ارائه تائیدیه اپراتور فعالیت تاورکرین مجاز نخواهد بود و در صورت بهره برداری از این گونه تاورکرین‌ها تخلف محسوب شده و از ادامه فعالیت آن جلوگیری می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *