چ٫ اردیبهشت ۵ام, ۱۴۰۳

هشدار سازمان ملل در مورد افزایش آتش سوزی ها تا سال ۲۰۵۰

سازمان ملل متحد در گزارشی جدید عنوان کرده است که تا سال ۲۰۵۰ درصد آتش سوزی های جهان با افزایش ۳۰ درصدی همراه خواهد بود، این در حالی است که گفته می شود، تنها راهکارهایی که برای مقابله با این روند در سطح جهانی ارائه می شود، کمتر از یک درصد است.

به گزارش توریسم اینترنشنال، بر اساس گزارش سازمان ملل متحد با مشارکت بیش از ۵۰ محقق بین المللی، تشدید بحران آب و هوا و تغییر کاربری زمین باعث افزایش آتش سوزی های شدید در جهان شده است، طوری که تا سال ۲۰۳۰ افزایش ۱۴ درصدی و تا سال ۲۰۵۰ افزایش ۳۰ درصدی آتش سوزی ها در جهان پیش بینی می شود.

در پیشگفتار این گزارش آمده است: «از استرالیا تا کانادا، ایالات متحده تا چین، در سراسر اروپا و آمازون، آتش‌سوزی‌ها بر محیط‌زیست، حیات‌وحش، سلامت انسان و زیرساخت‌ها تاثیر گذاشته و آنها را به شدت ویران می‌کنند».

در ایالات متحده، نزدیک به ۳ میلیون هکتار زمین در آتش سوزی های جنگلی در سال گذشته سوخت و اکنون قوانین مبارزه با آتش سوزی ها به طور فزاینده ای سخت شده است.

به عنوان یک قاعده کلی، کارشناسان معتقدند برای حفاظت از محیط زیست، بهتر است که اکوسیستم‌های نزدیک به استوا آتش‌ سوزی های مصنوعی کنترل‌شده‌تری داشته باشند و آن‌هایی که دورتر هستند، آتش‌های کمتری داشته باشند.

در این میان استثناها عبارتند از جنگل های استوایی مانند آمازون، که در خط استوا قرار دارند، اما آتش سوزی های بسیار کمی دارند.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *