س٫ فروردین ۲۸ام, ۱۴۰۳

همه برندگان چهل و هشتمین «اسکار فرانسوی»

مراسم اهدای جوایز سینمایی سزار که به «اسکار فرانسوی» شهرت دارد، جمعه شب در فرانسه برگزار گردید.

به گزارش توریسم اینترنشنال؛ چهل و هشتمین دوره مراسم اهدای جوایز سینمایی سزار که به «اسکار فرانسوی» شهرت دارد، جمعه شب توسط آکادمی هنرهای و فنون سینمایی فرانسه در سالن المپیای شهر پاریس، پایتخت فرانسه برگزار شد.  بر اساس آمار «مدیامتری» یک میلیون و هفتصد هزار نفر به طور میانگین این مراسم را از طریق کانال پلوس (+Canal) تماشا کردند.

 در این مراسم جایزه افتخاری سزار به خاطر یک عمر دست‌آورد هنری توسط برد پیت، هنرپیشه سرشناس سینمای هالیوود به دیوید فینچر، کارگردان سرشناس آمریکایی اهدا شد. بر اساس آمار مدیامتری صحنه اهدای جایزه توسط برد پیت به دیوید فینچر با دو میلیون و صد و سیزده هزار نفر بیشترین تعداد تماشاگر را در طول این مراسم داشت.

جایزه بهترین فیلم به «شب دوازدهم» به کارگردانی دومینیک مول اهدا شد. شب دوازدهم فیلمی مهیج بر اساس داستانی واقعی درباره قتل یک زن جوان است.

اما چیزی که در این مراسم بسیار مورد توجه و انتقاد قرار گرفت، نامزد نشدن هیچ زنی برای جایزه بهترین کارگردانی بود. درواقع از سال ۲۰۰۰ که تونی میشل برای فیلم «موسسه زیبایی ونوس» این جایزه را برد، تا کنون هیچ زنی موفق به دریافت جایزه بهترین کارگردان در مراسم سزار نشده است.

تنها زنی که در این دوره فیلمش برای جایزه بهترین فیلم به رقابت پرداخت والری برونی تادشی، خواهر کارلا برونی، بانوی اول پیشین فرانسه بود. فیلم او با عنوان «درختان بادام» که در خارج از فرانسه با عنوان «همیشه جوان» به نمایش گذاشته شده است، تحت الشعاع رسوایی سوفیان بناسر، ستاره این فیلم و بازجویی پلیس از وی به اتهام خشونت و تجاوز به شریک زندگیش قرار گرفت.

نائومی مرلان که جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل زن را به خاطر ایفای نقش در فیلم «بی گناه» به کارگردانی لویی گارل به خود اختصاص داد، در نطق خود بر صحنه مراسم گفت: «به تمام زنان کارگردانی که جایشان در مراسم امشب خالی است می‌اندیشم. دلتنگشان هستم.»

اما زنان بسیاری دیگر جوایز مراسم را به خود اختصاص دادند. ایرن درسل، با بردن جایزه بهترین موسیقی متن برای فیلم «تمام وقت» نخستین آهنگساز زنی بود که در تاریخ جوایز سزار این جایزه را به خود اختصاص داده است. او در نطق خود جایزه‌اش را به تمام آهنگسازان زنی که تنها پنج بار تا کنون نامزد دریافت جایزه سزار شده‌اند، تقدیم کرد.

همچنین، آلیس دیوپ، برای فیلم «سن اومر» جایزه بهترین کارگردان فیلم اولی را برد و به حضار گفت: «ما گذرا و مد روز نیستیم. صدای زنان از اهمیت بسیاری برخوردار است. امیدوارم که سال آینده و سال‌های آینده هم اینجا حضور داشته باشیم.»

در این دوره از مراسم سزار، جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد به بنوا ماژیمل برای بازی در فیلم «آرامش» و جایزه بهترین بازیگر نقش اول زن به ویرژینی افیرا برای بازی در فیلم «خاطرات پاریس» اهدا شد. فیلم «شب دوازدهم» با کسب شش جایزه، بیشترین تعداد جوایز این دوره از مراسم را به خود اختصاص داد.

برندگان جوایز اصلی چهل هشتمین مراسم سینمایی سزار

– بهترین فیلم: «شب دوازدهم» به کارگردانی دومینیک مول

– بهترین کارگردان: دومینیک مول برای فیلم «شب دوازدهم»

– بهترین بازیگر نقش اول زن: ویرژینی افیرا برای فیلم «خاطرات پاریس»

– بهترین بازیگر نقش اول مرد: بنوا ماژیمل برای فیلم «آرامش»

– بهترین بازیگر نقش مکمل زن: نائومی مرلان برای فیلم «بی‌گناه»

– بهترین بازیگر نقش مکمل مرد: بولی لانرس برای فیلم «شب دوازدهم»

– بهترین بازیگر آینده‌دار زن: نادیا ترشکویچ برای فیلم «درختان بادام»

– بهترین بازیگر آینده‌دار مرد: باستین بویون برای فیلم «شب دوازدهم»

– بهترین کارگردان فیلم اولی: آلیس دیوپ برای فیلم «سن اومر»

– بهترین فیلمنامه: لویی گارل، تانگی ویل و نایلا گیگه برای فیلم «بی‌گناه»

– بهترین فیلم خارجی: فیلم اسپانیایی «جانوران» به کارگردانی رودریگو سوروگوین

– بهترین اقتباس: ژیل مارشان و دومینیک مول برای فیلم «شب دوازدهم»

-بهترین انیمیشن: «خانواده افغان من» به کارگردانی میکائلا پاولاتوا

بیشتر بخوانید:

ترسناک‌ترین عروسک سال، زندگی صاحبش را بهم ریخت

جایزه گرمی “برای” شروین حاجی پور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *