ی٫ اردیبهشت ۹ام, ۱۴۰۳

هنرمندان صنایع‌دستی خراسان جنوبی در بیش از ۱۲۰ رشته هنری فعال هستند

رئیس اداره گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی اعلام کرد: هنرمندان صنایع‌دستی استان در حال حاضر در بیش از ۱۲۰ رشته هنری فعالیت می‌کنند.

به گزارش توریسم‌اینترنشنال، هادی شاه وردی شامگاه شنبه در ستاد توسعه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی که با حضور وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برگزار شد، اظهارکرد: خراسان جنوبی سومین استان پهناور کشور با ۹ اثر ثبت جهانی و هزار و ۳۷ اثر در فهرست آثار ملی کشور است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی با بیان اینکه حوزه سرمایه گذاری در زمینه گردشگری در دولت سیزدهم افزایش خوبی داشته است، گفت: در حال حاضر ۲۳۸ مورد تاسیسات گردشگری در خراسان جنوبی داریم.

شاهوردی اظهار کرد: در حوزه صنایع دستی ۱۲۰ رشته فعال داریم و حوزه سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی به عنوان زنجیره ارزش انتخاب شده است.

وی ادامه داد: می توانیم از ظرفیت منحصر به فرد روستاها در توسعه صنعت گردشگری استفاده کنیم و بیشتر جاذبه های گردشگری خراسان جنوبی نیز در روستاها است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی خواستار معرفی جاذبه‌های استان از طریق رسانه‌ها به ویژه صدا و سیما شد و گفت: امید است با کمک مجموعه وزارت بتوانیم از رسانه ملی جاذبه های خراسان جنوبی را معرفی کنیم.

شاهوردی خواستار افزایش تسهیلات از محل منابع ملی برای سرمایه‌گذاران حوزه گردشگری شد و گفت: همچنین خواستاریم در خصوص تأمین زیرساختهای مورد نیاز مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه در حوزه صنایع دستی، با ۶ بازارچه فعال جزو استان‌های پیش‌رو هستیم، اظهارکرد: اما تکمیل این بازارچه‌ها نیازمند اعتبار بوده که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی یادآور شد: خواستاریم در حوزه پروازی، اختصاص مجوز ویژه در خصوص برقراری پروازهای چارتری به مرکز خراسان جنوبی انجام شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *