چ٫ اردیبهشت ۱۹ام, ۱۴۰۳

واکنش ها به ممنوعیت ورود افغان ها به مجموعه”باملند”تهران

بنا به اعلام کادر حفاظتی مجمعه بام لند ورود افغان ها به این مجموعه برای راحتی شهروندان ایرانی موقتا ممنوع شده است.این اقدام مورد واکنش تند کاربران در فضای مجازی قرار گرفته است.

به گزارش توریسم اینترنشنال،روز گذشته، خبری غیر رسمی درخصوص ممنوعیت ورود مهاجران افغانستانی به مجتمع بام‌لند از اول تا چهارم فروردین ماه منتشر شده است. روابط عمومی این مجموعه ترجیح داده پس از انتشار این خبر به تلفن همراه خود پاسخ ندهد. پیگیری‌های دو روزه خبرنگار شرق به پیامکی ختم می‌شود که درخواست می‌کند؛ دلیل تماس‌های پی درپی را پیامک کنیم اما پرسش پیامکی هم بی‌پاسخ می‌ماند.

سکوت بام لند

این اولین بار نیست که خبری مبنی بر ممنوعیت ورود مهاجران افغانستانی به یکی از مناطق تفریحی  منتشر می شود. براساس اخبار منتشر شده مسئولان حراست و نگهبانی این مجتمع در توضیح این ممنوعیت گفته‌اند:‌ برای راحتی شهروندان ایرانی، ورود افغانستانی‌ها در این چهار روز به مجتمع بام‌لند ممنوع شده است.

پس از انتشار خبر، موج واکنش‌های منفی از سوی شهروندان به این ممنوعیت در فضای مجازی منتشر شده است. انتقاد اصلی به تصمیم‌های نژادپرستانه‌ای است که گرفته می‌شود.

هرچند برخی نسبت به صحت خبر تردید دارند اما «تعجب» و« تاسف» دو واکنش پر تکرار از سوی کاربران فضای مجازی است. البته برخی کاربران از حضور انبوه مهاجران افغانستانی در دریاچه خلیج فارس سخن می‌گویند که مرزی مشترک هم با این مجموعه دارد. بام لند در محدوده استان‌های تهران و البرز در نزدیکی دریاچه چیتگر قرار دارد و یکی از مناطق تفریحی و گردشگری محبوب در پایتخت است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *