ش٫ اردیبهشت ۸ام, ۱۴۰۳

وزارت گردشگری مسئول همه نقصان های گردشگری کشور نیست

نایب رییس اول کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی اهواز در مصاحبه ای اظهار کرد: اداره گردشگری و میراث فرهنگی تنها نهاد مسئول در بخش توریسم کشور نیست و نباید به تنهایی از این سازمان توقع توسعه گردشگری را داشته باشیم.

به گزارش توریسم اینترنشنال، پیمان نبهانی در گفت و گو با خبرنگاران، با این بیان که مناطق مختلف خوزستان ظرفیت‌های گردشگری متفاوتی دارد و به صورت آهسته و تدریجی در حال شکوفایی‌اند، تصریح کرد: هر اتفاق خوبی که در استان رخ می‌دهد متاثر از فعالیت‌ها و عملکرد خوب گذشته است.

معاون سابق گردشگری اداره کل میراث فرهنگی خوزستان تاکید کرد: رسیدن به هدف توسعه گردشگری مطلوب در استان خوزستان فقط با همراهی دستگاه‌های دولتی و نیز تعامل دستگاه‌های دولتی و خصوصی امکان‌پذیر است.

وی یادآوری کرد: به دلیل این‌که در گذشته اولویت اقتصادی خوزستان گردشگری نبوده صنعت گردشگری برای رسیدن به نتیجه مطلوب در حوزه گردشگری راه طولانی در پیش دارد.

او با بیان این‌که استان خوزستان سهم ویژه‌ای در اقتصاد کشور دارد، گفت: صنعت‌های اقتصادی خوزستان شامل چند عامل ارزآور و عظیم است که شامل فولاد، پتروشیمی، نفت، کشاورزی، بنادر و… است و شاید همین صنایع باعث شد تا صنعت گردشگری در گذشته حداقل تاثیری در این استان داشته باشد.

نبهانی ادامه داد: به همین دلیل اشتغال در بخش گردشگری بسیار کم بود و باعث شد وضعیت گردشگری استان خوزستان متاثر از این سیاست‌گذاری‌ها جزو اولویت‌های آخر اقتصادی باشد.

عضو کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی اهواز گفت: پس از شرایط تحریم، سیاست‌گذار به این نتیجه رسید که در یک اقتصاد به شدت دولتی در استان می‌شود بخش‌های دیگری را که مهمترین آن‌ها گردشگری است فعال کرد. از آن زمان تاکنون اقدامات گردشگری خوبی در سطح استان به صورت تدریجی در حال انجام است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *