د٫ اردیبهشت ۱۷ام, ۱۴۰۳

پتانسیل های منحصر به فرد گردشگری اصفهان نادیده گرفته شده‌اند

استاندار اصفهان در نشستی ضمن اشاره به تاریخ کهن و فرهنگ غنی اصفهان گفت: به پتانسیل های منحصر به فرد گردشگری استان توجه کافی نشده است.

به گزارش توریسم اینترنشنال، سید رضا مرتضوی بعدازظهر چهارشنبه در مراسم افتتاح هتل مجلل چهارباغ اظهار داشت: استان اصفهان به دلیل شرایط این روزها از نظر آلودگی هوا و برخی زیر ساخت‌ها و محیط زیستی که به آن تحمیل شده است در سال‌های اخیر نتوانسته به آن توسعه اقتصادی دست یابد.

وی با بیان اینکه مطابق سند آمایش استان برنامه ریزی های آتی اقتصاد اصفهان بر دو محور اقتصاد دانش بنیان و اقتصادی گردشگری بنا شده است؛ ادامه داد: وقتی به ظرفیت‌های مختلف استان در حوزه میراث فرهنگی توجه می‌کنیم به خود می‌بالیم و تأسف می‌خوریم که چرا اینقدر در خصوص تقویت زیر ساخت‌های گردشگری و ارائه این میزان ظرفیت فرهنگی به کشور و خارج از کشور غفلت کردیم.

وی به مهمان‌های خارجی به اصفهان گفت: همه با مشاهده اصفهان در شگفتی می‌مانند و به مقایسه این شهر با شهرهای جهان بر می آیند که چرا نسبت به مقایسه این شهر با شهرهای جهان بر می آیند که چرا نسبت به معرفی جاذبه‌های گردشگری اصفهان به جهان کم کاری شده است

مرتضوی حضور وزیر میراث فرهنگی در این مراسم را نشان دهنده این موضوع دانست که حوزه گردشگری در اولویت برنامه‌های دولت است که لازم است نگاه‌های تمرکز گرا را حذف و در برخی از بخش‌ها از جمله حمل و نقل واگذاری اختیارات را شاهد باشیم و به قصه پروازها و گلایه‌های آن خاتمه دهیم.

مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان نیز در این مراسم گفت: اصفهان ۲۲ هزار اثر تاریخی دارد که ۱۸ اثر آن ثبت جهانی شده است.

حمید رضا محققیان با بیان اینکه اصفهان حرف اول را در حوزه گردشگری می‌زند، گفت: در اصفهان با کمبود مکان و تأسیسات گردشگری مواجهیم که بالغ بر یک هزار خانه تاریخی وجود دارد که در حال تبدیل این خانه‌ها به اقامتگاه‌های سنتی هستیم.

وی با بیان اینکه از ۳۰۰ رشته صنایع دستی کشور بالغ بر ۲۰۰ رشته در اصفهان وجود دارد که ۷۰ هزار هنرمند در این حوزه مشغول به فعالیت هستند.

مجتبی ملااحمدی مؤسس نخستین مدرسه ویژه حوزه گردشگری در اصفهان گفت: نگاهی که به فعالین اقتصادی به ویژه فعالین حوزه گردشگری می‌شود نگاهی درخوری نیست.
وی با بیان اینکه شاید در زمانی که اصفهان آب ندارد، هوا ندارد و فرونشست دارد تأسیس نخستین هتل ۵ ستاره عاملی برای دلخوشی مردم اصفهان باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *