ج٫ اردیبهشت ۲۱ام, ۱۴۰۳

پروژه های بلندپروازانه اردبیل می‌تواند صنعت گردشگری کشور را متحول کند

رئیس اداره گردشگری و میراث فرهنگی اردبیل گفت:طرح های بلندپروازانه‌ای در حال اجراست که می‌تواند سرنوشت صنعت گردشگری استان و کشور را دگرگون کند.

به گزارش توریسم اینترنشنال،حسن محمدی ادیب روز یکشنبه در نشست با رئیس جهاد دانشگاهی اردبیل اظهار کرد: گزارش ۵۰۰ صفحه‌ای از این طرح جامع توسط جهاد دانشگاهی آماده شده و در ادامه با برگزاری جلسات با حضور مشاور، این طرح را فصل به فصل بررسی تخصصی می‌کنیم تا طرح نهایی آماده شود.

وی تصریح کرد: برای ماندگاری بیشتر مسافران در استان باید نگاه ویژه‌ای داشته باشیم و بهره‌گیری از ساز و کارهای لازم برای بازتوزیع گردشگران در شهرستان‌های شمالی و جنوبی، استفاده از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های گردشگری شهر اردبیل از جمله مجموعه شیخ صفی و جاذبه‌های منحصر به‌فرد مدنظر باشد.

طرح جامع گردشگری اردبیل زمینه‌ساز تقویت صنعت گردشگری است

وی با اشاره به برنامه‌های پیش روی اداره کل میراث‌ فرهنگی ادامه داد: آبان ماه سال جاری همایش گردشگری سلامت با محوریت آب‌های درمانی و با همکاری دانشگاه علوم پزشکی برگزار می‌شود که در این مورد نیز می‌توانیم با جهاد دانشگاهی همکاری داشته باشیم.

محمدی ادیب با اشاره به اهمیت آموزش در حوزه گردشگری استان افزود: برای برگزاری کارگاه‌های آموزشی با استفاده از ظرفیت جهاد دانشگاهی استان برنامه‌ریزی می‌شود.

اردبیل با حدود یک میلیون و ۲۴۸ هزار نفر جمعیت با استان‌های گیلان، زنجان و آذربایجان‌شرقی همسایه است و گردشگری در کنار کشاورزی و صنعت به عنوان سه محور توسعه این خطه به شمار می‌رود.

پل معلق مشگین‌شهر، کوه سبلان با ظرفیت کوهنوردی، وجود پیست اسکی آلوارس و سرعین به عنوان شهر چشمه‌های بهشتی از جاذبه‌های پر بازدید استان اردبیل است.

۲۲۰ هتل و هتل آپارتمان با ۱۵ هزار تخت در استان اردبیل در پذیرش مسافر و گردشگر فعالیت دارند و بیش از پنج هزار تخت پذیرش مسافر نیز از طریق خانه‌مسافرها در استان راه‌اندازی شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *